Oświadczenie złożone Oświadczenie skierowane do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz do generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad Lecha Witeckiego Szanowny Panie Ministrze! Szanowny Panie Dyrektorze! W związku z faktem, iż GDDKiA planuje modernizację drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock - Wyszogród - Zakroczym, proszę o rozpatrzenie możliwości budowy tejże drogi jako drogi czteropasmowej, czyli posiadającej dwa pasy w każdym kierunku. Na przedmiotowej drodze w ostatnich latach nastąpiło znaczne zwiększenie natężenia ruchu. Dodatkowo należy spodziewać się jego dalszego zwiększenia ze względu na rosnący ruch komunikacyjny związany z realizacją różnych inwestycji o charakterze: - drogowym (ukończony i otwarty pod koniec 2007 r. nowy most w Płocku, posiadający dwa pasy ruchu w każdym kierunku, oraz budowa północnej obwodnicy Płocka; warto zauważyć, że inwestycje te łączą drogi krajowe nr 60 i 62), - komunikacyjnym (Nowy Port Lotniczy w Modlinie, wartość projektu to 190 400 000 zł, realizacja w latach 2008-2010, projekt ma zapewnione finansowanie w ramach tzw. projektów kluczowych z Funduszy Strukturalnych 2007-2013), - gospodarczym (Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny, wartość projektu to 238 000 000 zł, realizacja w latach 2007-2013, projekt ma zapewnione finansowanie w ramach tzw. projektów kluczowych z Funduszy Strukturalnych 2007-2013; oraz Termy Gostynińskie, wartość projektu to180 000 000 zł, realizacja w latach 2007-2010, projekt ma zapewnione finansowanie w ramach tzw. projektów kluczowych z Funduszy Strukturalnych 2007-2013; a także lokalizacja w Płocku Zakładu Głównego PKN Orlen, co generuje wzmożony ruch samochodów ciężarowych przewożących ładunki niebezpieczne). W tym celu zasadne byłoby przeprowadzenie badań natężenia ruchu dobowego, który ma miejsce w chwili obecnej, oraz przygotowanie stosownych prognoz co do jego zwiększenia w latach następnych, z uwzględnieniem faktu, że nie można w chwili obecnej określić terminu realizacji przedmiotowej inwestycji modernizacji drogi krajowej nr 62, a im później będzie ona realizowana, tym większe trzeba zakładać natężenie ruchu. Dodatkowo, co warto podkreślić z informacji uzyskanych od komendanta głównego Policji, w latach 2005-2007 na przedmiotowym odcinku zdarzyły się łącznie 962 wypadki i kolizje, a łączna liczba rannych i zabitych wyniosła 273 osoby (dotyczy to roku 2005, 2006 i 2007). W samym roku 2007 liczba rannych wzrosła dwukrotnie w stosunku do roku 2006. Z poważaniem |
|