Stanowisko Senatu w sprawie ustawy o kontroli w administracji rządowej.

druki sejmowe nr 4218, do druku nr 4218, 4371, 4371-A

druki senackie nr 1294, 1294 A

Był to rządowy projekt ustawy.

Do prezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Prezes Rady Ministrów.

Ustawa wprowadza jednolity system kontroli w całej administracji rządowej. Określa ona zasady i tryb przeprowadzania kontroli oraz organy właściwe w sprawach kontroli. Rozwiązania zawarte w ustawie dotyczą naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez te organy oraz wojewodów. Ustawa obejmuje także organy samorządu terytorialnego, jednak tylko w zakresie wykonywania przez nie zadań z zakresu administracji rządowej. Działalność kontrolowanych jednostek badana będzie pod kątem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności. Zgodnie z ustawą, podmiotami uprawnionymi do przeprowadzania kontroli będą m.in.: premier, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, minister i wojewoda.

Sejm uchwalił ustawę na 96. posiedzeniu w dniu 15 lipca 2011 r.

Do Senatu została przekazana w dniu 18 lipca 2011 r.

Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 17 sierpnia 2011 r.

Marszałek Senatu w dniu 20 lipca 2011 r. skierował ustawę do Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej.

Posiedzenie Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej w tej sprawie odbyło się 21 lipca 2011 r.

Komisja wnosi o przyjęcie ustawy bez poprawek (druk nr 1294 A).

Sprawozdawcą Komisji na posiedzeniu Senatu będzie senator Sławomir Sadowski.