Regulamin Senackiego Zespołu Transportu

  1. Senacki Zespół Transportu, zwany dalej "Zespołem", zrzesza senatorów.
  2. Zespół został utworzony w celu:
    1. wsparcia modernizacji polskiego transportu w interesie harmonijnego rozwoju gospodarczego kraju,
    2. ochrony interesów pasażerów i innych nabywców usług przewozowych,
    3. ochrony integralności polskiego systemu transportowego.

  3. Zespół współpracuje w szczególności z:
    1. właściwymi komisjami Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego,
    2. Radą Ministrów i innymi organami administracji rządowej,
    3. jednostkami samorządu terytorialnego,
    4. środowiskami naukowymi, uczelniami wyższymi i organizacjami zawodowymi,
    5. organizacjami pozarządowymi.

  4. Pracami Zespołu kieruje Prezydium liczące od trzech do siedmiu osób, w tym przewodniczący, wybierane w głosowaniu jawnym na czas trwania kadencji.
    Na wniosek co najmniej 1/4 członków Zespołu członek Prezydium może być odwołany.
  5. Zespół jest reprezentowany przez Przewodniczącego lub - działającego z jego upoważnienia - członka Prezydium.
  6. Zespół obraduje na posiedzeniach i zajmuje stanowisko w formie uchwał podejmowanych bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej jednej trzeciej członków.
  7. Posiedzenia Zespołu odbywają się co najmniej dwa razy w roku.
  8. Posiedzenia Prezydium Zespołu odbywają się co najmniej dwukrotnie w kwartale.
  9. Zespół realizuje swoje cele poprzez:
    1. przedstawianie opinii na temat propozycji dokumentów rządowych,
    2. zajmowanie stanowiska w sprawach bieżących, wiążących się z zakresem działania Zespołu,
    3. występowanie z inicjatywą niezbędnych działań do organów i jednostek wymienionych w § 3.

  10. Obsługę administracyjną Zespołu zapewnia Biuro Spraw Senatorskich Kancelarii Senatu.