Regulamin Senatu RP: spis treści, poprzedni fragment, następny fragment
Dział XII
Kancelaria Senatu
Art. 97.
Kancelaria Senatu wykonuje zadania organizacyjno-techniczne związane z działalnością Senatu i jego organów oraz udziela pomocy senatorom w wykonywaniu mandatu senatorskiego.
Art. 98.
Do zakresu działania Kancelarii Senatu należy w szczególności:
- przygotowywanie i przedstawianie Marszałkowi Senatu oraz Prezydium Senatu wniosków, opinii i uwag w sprawach będących przedmiotem prac Senatu i jego organów, dbanie o zachowanie terminów i porządku obrad Senatu i komisji senackich oraz o stosowanie Regulaminu Senatu,
- gromadzenie i udostępnianie materiałów dla senatorów, przygotowywanie oraz przedstawianie właściwym organom Senatu opracowań i materiałów wspomagających działalność Senatu i jego organów, inicjowanie takich opracowań i materiałów oraz koordynowanie prac ekspertów senackich,
- wykonywanie czynności związanych z realizacją prawa obywateli do uzyskiwania informacji o działalności Senatu i jego organów,
- zapewnienie organizacyjnych oraz technicznych warunków działania Senatu i jego organów,
- zapewnienie techniczno-organizacyjnych i finansowych warunków działalności biur senatorskich lub innych jednostek organizacyjnych do obsługi terenowej senatorów,
- przygotowanie projektu budżetu Kancelarii Senatu i sporządzanie sprawozdań z jego wykonania.
Art. 99.
- Kancelarią Senatu kieruje Szef Kancelarii Senatu.
- Szef Kancelarii Senatu jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Kancelarii Senatu.
Art. 100.
Organizację Kancelarii Senatu określa statut Kancelarii Senatu, nadawany na wniosek Szefa Kancelarii Senatu w trybie art. 8 ust. 1 pkt 18.
Regulamin Senatu RP: spis treści, poprzedni fragment, następny fragment