Stanowisko Senatu w sprawie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

druki sejmowe nr 712, do druku nr 712, 1387, 1387-A

druki senackie nr 381, 381 A

Jest to prezydencki projekt ustawy.

Do reprezentowania stanowiska Prezydenta RP w toku prac parlamentarnych został upoważniony Zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP - Robert Draba.

Do reprezentowania stanowiska rządu w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Pracy i Polityki Społecznej.

Projekt ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy ma zastąpić istniejącą ustawę z 1981 r. Celem nowej ustawy jest zaktualizowanie regulacji prawnych dotyczących ochrony pracy i dostosowanie ich do zmienionych warunków społeczno-gospodarczych. Ustawa wprowadza m.in. dwustopniową strukturą organizacyjną PIP (zamiast dotychczasowej trzystopniowej) oraz rozszerza jej kompetencje o kontrolę legalności zatrudnienia i wykonywania innej działalności zarobkowej oraz o kontrolę legalności wykonywania pracy przez cudzoziemców.

Sejm uchwalił ustawę na 36. posiedzeniu w dniu 7 marca 2007 r.

Do Senatu została przekazana w dniu 8 marca 2007 r.

Termin rozpatrzenia jej przez Senat upływa w dniu 7 kwietnia 2007 r.

Marszałek Senatu w dniu 9 marca 2007 r. skierował ustawę do Komisji Rodziny i Polityki Społecznej.

Posiedzenie Komisji Rodziny i Polityki Społecznej w tej sprawie odbyło się 27 marca 2007 r.

Komisja wnosi o wprowadzenie poprawek do ustawy (30) (druk nr 381 A).

Sprawozdawcą Komisji na posiedzeniu Senatu będzie senator Ewa Tomaszewska.

Ponadto podczas posiedzenia komisji zostały zgłoszone wnioski mniejszości o wprowadzenie poprawek (5) do ustawy.

Sprawozdawcami wniosków mniejszości Komisji będą senator Ewa Tomaszewska oraz senator Mieczysław Augustyn.