7 kwietnia 2004 r.
Na swoim posiedzeniu zebrała się Komisja Skarbu Państwa i Infrastruktury w celu rozpatrzenia ustawy o wyposażeniu morskim.
Senatorowie zapoznali się z opinią o ustawie sejmowej, którą przedstawił wiceminister infrastruktury Witold Górski. Wysłuchano także uwag szczegółowych Biura Legislacyjnego Kancelarii Senatu.
W głosowaniu komisja opowiedziała się za wprowadzeniem poprawek do omawianej ustawy sejmowej. Na sprawozdawcę wybrano senator Czesławę Christową.
W drugim punkcie porządku dziennego przystąpiono do rozpatrywania ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz o zmianie niektórych innych ustaw w związku z wdrażaniem przepisów prawa Unii Europejskiej. Jej zapisy rekomendował senatorom wiceminister infrastruktury W. Górski.
Propozycje poprawek przedstawiło biuro legislacyjne.W głosowaniu postanowiono zarekomendować Senatowi wprowadzenie 30 zmian do rozpatrywanej nowelizacji sejmowej. Ustalono, ż postulowane poprawki zarekomenduje Izbie senator Cz. Christowa.
Kolejnym rozpatrywanym aktem prawnym była ustawa o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Zawarte w niej rozwiązania przedstawił wiceminister infrastruktury W. Górski. Uwagi do nowelizacji zgłosiło biuro legislacyjne.
W głosowaniu Komisja Skarbu Państwa i Infrastruktury postanowiła zarekomendować Senatowi wprowadzenie 10 poprawek do rozpatrywanej nowelizacji sejmowej. Ustalono, że sprawozdanie w tej sprawie złoży podczas posiedzenia plenarnego senator Kazimierz Drożdż
.Ponadto komisja rozpatrzyła ustawę o zmianie ustawy o transporcie kolejowym. Rozwiązania zaproponowane w ustawie, która była projektem rządowym, omówił wiceminister infrastruktury Maciej Leśny. Wysłuchano także szczegółowych uwag biura legislacyjnego.
Uchwalona przez Sejm ustawa stanowi akt prawny, wobec którego Rada Ministrów zadeklarowała, iż ma on na celu dostosowanie polskiego ustawodawstwa do prawa Unii Europejskiej. W ustawie dodano do ustawy nowelizowanej przepisy dotyczące warunków zapewnienia interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei d
użych prędkości i transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Podczas rozpatrywania projektu w Sejmie w drugim czytaniu zostały zgłoszone poprawki dotyczące problematyki finansowania transportu kolejowego, straży ochrony kolei oraz zachowania w mocy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy z 27 czerwca 1997 r. o transporcie kolejowym, uchylonej przez ustawę nowelizowaną.W głosowaniu senatorowie opowiedzieli się za wprowadzeniem 2 zmian do rozpatrywanej nowelizacji sejmowej. Na sprawozdawcę stanowiska komisji w tej sprawie wybrano senatora Włodzimierza Łęckiego.