10 września 2002 r.
Senatorowie z
Komisji Skarbu Państwa i Infrastruktury postanowili nie zgłaszać zastrzeżeń do ustawy o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz ustawy - Prawo o miarach.Podczas posiedzenia wysłuchano informacji głównego inspektora transportu drogowego Seweryna Kaczmarka na temat zaproponowanych w nowelizacji rozwiązań.
Ustawa o czasie pracy kierowców w art. 35 nakłada na kierowców pojazdów samochodowych obowiązek zainstalowania i użytkowania przyrządów kontrolnych (tachografy) z dniem wejścia w życie ustawy (tj. według dotychczasowej regulacji - od 1 stycznia 2003 r.). Skrócenie o 3 miesiące terminu wejścia w życie ustawy powodowałoby zaskakiwanie adresatów tych norm nowymi rozwiązaniami, dlatego też nowelizacja przewiduje okres przejściowy na wyposażenie pojazdów w urządzenia kontrolne. Do 31 grudnia br. przebieg dnia pracy kierowców takich pojazdów będzie rejestrowany na podstawie karty drogowej, natomiast od 1 stycznia 2003 r. konieczne będzie posługiwanie się tachografami.
Noweli
zacja przewiduje również zmianę przepisu art. 27 ustawy - Prawo o miarach, która wprowadza 10-letni okres przejściowy na używanie przyrządów pomiarowych niespełniających wymagań nowej ustawy - Prawo o miarach. Przepis ten - zgodnie z art. 2 omawianej nowelizacji - ma nie dotyczyć przyrządów kontrolnych, o których mowa w przepisach ustawy o czasie pracy kierowców.Jak stwierdził S. Kaczmarek, wprowadzone zmiany mają na celu skrócenie terminu wejścia w życie ustawy (z 1 stycznia 2003 r. na 1 października br.) w związku z koniecznością zapobiegania wypadkom drogowym spowodowanym m.in. nieprzestrzeganiem czasu pracy kierowców.
Podczas posiedzenia Komisji Skarbu Państwa i Infrastruktury do ustawy sejmowej zastrzeżeń nie zgłosiło Biuro Legislacyjne Kancelarii Se
natu.W wyniku głosowania komisja postanowiła zarekomendować Senatowi przyjęcie bez poprawek ustawy o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz ustawy - Prawo o miarach. Na sprawozdawcę stanowiska komisji w tej sprawie wybrano senatora Sergiusza Plewę.