18 grudnia 2001 r.
Na swym posiedzeniu Komisja Skarbu Państwa i Infrastruktury rozpatrzyła ustawę o zmianie ustawy o uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego oraz o zmianie innych ustaw.
Senatorowie wysłuchali wiceministra infrastruktury Mieczysława Muszyńskiego oraz dyrektora Zbigniewa Boniuszki z Ministerstwa Finansów. Omawiana ustawa zmierza do zmniejszenia ulg na bilety komunikacji publicznej kolejowej i autobusowej.
Ministerstwo Finansów szacuje, że zmniejszenie ulg na bilety PKP i PKS z 50 do 37% i zastąpienie biletami bezpłatnymi z ulgą 78% przyniesie państwu około 500 mln zł oszczędności. Jak stwierdził Z. Boniuszko, "250 mln uzyskamy poprzez zmniejszenie ulg, natomiast kolejne 250 - to pieniądze, które odzyskamy poprzez ukrócenie nadużyć przewoźników".
W przyjętym stanowisku senatorowie wnieśli do ustawy poprawki o charakterze legislacyjnym. Dotyczą one głównie artykułu określającego osoby, w stosunku do których przepisy ustawy nie będą stosowane. Zgodnie z nimi, zamiast wymieniania poszczególnych grup tzn. pracowników firm przewozowych kolejowych i autobusowych, emerytów, rencistów tych firm i najbliższych członków ich rodzin trzeba określić ich całościowo jako "osoby odbywające podróż z wykorzystaniem ulg lub zniżek taryfowych przyznanych przez przewoźnika".
W dyskusji senator Kazimierz Drożdż proponował także przyznanie prawa do bezpłatnych biletów dla niepełnosprawnych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Miałoby to dotyczyć jedynie przejazdów do szkoły i do ośrodków rehabilitacyjnych. W tej sprawie rząd wyraził opinię negatywną. Zdaniem dyrektora Z. Boniuszki, taka ulga mogłaby stać się przyczyną nadużyć ze strony przewoźników. Poprawka nie była rozpatrywana przez komisję.
Ustalono, że stanowisko Komisji Infrastruktury i Skarbu Państwa przedstawi Izbie senator Mieczysława Mietła.