Uwaga!

Zapis stenograficzny jest tekstem nieautoryzowanym.

Zapis stenograficzny (1857) ze wspólnego posiedzenia

Komisji Gospodarki i Finansów Publicznych (209.)

oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej (208.)

w dniu 13 lipca 2005 r.

Porządek obrad:

1. Rozpatrzenie wniosków zgłoszonych na 85. posiedzeniu Senatu do ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym.

(Początek posiedzenia o godzinie 17 minut 10)

(Posiedzeniu przewodniczy przewodniczący Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej Zbyszko Piwoński)

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Otwieram wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki i Finansów Publicznych oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej.

W imieniu pana senatora Markowskiego i własnym serdecznie witam panią minister oraz panie i panów senatorów.

Proponuję, żebyśmy w pierwszej kolejności przegłosowali łącznie wspólne poprawki, które zostały wcześniej przyjęte przez obie komisje, potem rozpatrzylibyśmy te, które przyjęły poszczególne komisje, a na koniec pozostawiłbym blok poprawek, który zgłosiłem w czasie obrad.

I mam od razu pytanie do pani minister, czy ma pani w tej sprawie jakieś wątpliwości bądź uwagi?

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Dziękuję bardzo.

Mam jedną wątpliwość, mianowicie dotyczącą poprawki w art. 2 ust. 2. Wyrazy "poniesie" i "zapewni" zostały tam zastąpione przez jedną z komisji, bo jedna...

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Pani Minister, przepraszam, na razie mówimy o trzech poprawkach, to jest o drugiej, trzeciej i dwudziestej drugiej, które przyjęły obydwie komisje.

(Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst: To przepraszam, w porządku.)

Teraz poddaję te poprawki pod głosowanie i pytam, czy ma pani minister do nich jakieś uwagi.

(Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst: Nie.)

Nie.

Czy ktoś z państwa zgłasza jakieś uwagi? Nie ma zgłoszeń.

Poddaję je w takim razie pod głosowanie.

Kto jest za przyjęciem tych trzech poprawek? (9)

Jednogłośnie za. Dziękuję. Poprawki zostały przyjęte.

Teraz przejdziemy do tych poprawek, w odniesieniu do których były rozbieżności. Poprawka pierwsza. Macie państwo przed sobą materiał, więc dla zaoszczędzenia czasu będę wymieniał tylko numery poprawek.

Czy pani minister ma uwagi do poprawki pierwszej?

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Tak. Została ona przyjęta przez jedną z komisji, a ja bym bardzo prosiła o rozważenie jednak tego, czy by się nad nią jeszcze raz nie pochylić, dlatego że zastąpienie słów "poniesie" i "zapewni" słowami "ponosi" i "zapewnia" oznacza zmianę trybu. To znaczy chodzi nam o aspekt dokonany, chodzi o to, żeby to nie było ponoszenie i zapewnianie, lecz żeby to było poniesienie.

(Przewodniczący Zbyszko Piwoński: Jako dokonane.)

Tak, jako dokonane. Chodzi o to, aby to było świadome przyjęcie.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Proszę, pan mecenas.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Państwo znacie moją opinię, ja ją cały czas podtrzymuję. Rzeczywiście ten tryb, aspekt, który jest w ustawie, jest dokonany, ale jednocześnie jest to czas przyszły, a czasu przyszłego nie stosuje się w języku prawnym. Dziękuję.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Dziękuję.

Kto z pań i panów senatorów jest za przyjęciem poprawki pierwszej? (4)

Kto jest przeciwny? (2)

Kto się wstrzymał? (3)

Poprawka została przyjęta.

Przechodzimy teraz do poprawki dziewiątej. Ja zostawiam cały blok poprawek, które miałem przyjemność zgłosić podczas obrad, będziemy je rozpatrywali na końcu, bo są one prawie jednorodne.

Czy ktoś z państwa ma jakieś uwagi do poprawki dziewiątej? To jest poprawka Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej. Czy ktoś z państwa ma jakieś uwagi? Może pani minister? Nie widzę, nikt nie zgłasza uwag.

Poddaję pod głosowanie poprawkę dziewiątą.

Kto z pań i panów senatorów jest za jej przyjęciem? (10)

Kto jest przeciwny? (0)

Kto się wstrzymał? (1)

Dziękuję. Poprawka została przyjęta.

To była poprawka dziewiąta. Następna jest poprawka jedenasta. Jest to poprawka Komisji Gospodarki i Finansów Publicznych.

Czy są tu jakieś wątpliwości, może pytania?

Kto z pań i panów senatorów jest za przyjęciem tej poprawki? (11)

Jednogłośnie za. Dziękuję. Poprawka została zaakceptowana.

Następna poprawka, jesteśmy już przy numerze... Aha, tu już będziemy...

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Tak, poprawka dwudziesta pierwsza. Chodzi o skreślenie, które odnosi się do ustawy o finansach publicznych. Jest tam jednocześnie propozycja łącznego głosowania, czyli skreślenia i przyjęcia poprawek dwudziestej trzeciej i dwudziestej piątej.

Czy w tej sprawie ktoś z państwa chciałby zabrać głos?

Senator Genowefa Ferenc:

Ja mam pytanie. Czy można byłoby jednym czy dwoma zdaniami scharakteryzować te poprawki?

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Oddam głos panu mecenasowi, ale chodzi o to, że odnosimy to do nowej ustawy, która została przyjęta w tym czasie. To tylko tego dotyczy. Wystarczy?

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Dziękuję bardzo.

Czy są jakieś inne uwagi? Nie ma.

Poddaję te trzy poprawki pod łączne głosowanie.

Kto z pań i panów senatorów jest za ich przyjęciem? (11)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Przechodzimy teraz do całego bloku poprawek zgłoszonych w czasie obrad. One firmowane są przeze mnie, jak już wspomniałem w sprawozdaniu, ale były one już przedmiotem obrad naszej komisji, później odbyło się spotkanie u pani minister w ministerstwie, były one jeszcze doskonalone przy udziale przedstawicieli Ministerstwa Skarbu Państwa. Generalnie chodziło o uściślenie wszystkich zapisów dotyczących spraw podatkowych i rozliczeniowych, zwłaszcza wtedy, kiedy następuje zakończenie funkcjonowania porozumienia.

Panie Mecenasie, oddaję panu głos.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Poprawka czwarta wiąże się z poprawką piątą, tam jest zawarta niejako jedna myśl. Chodzi o to, aby w sytuacji, kiedy wynagrodzenie partnera prywatnego stanowi zapłata sumy pieniężnej ze środków publicznych, stosować jednak przepisy art. 16 i art. 17 ustawy. To zostało podzielone na dwie poprawki, ponieważ jedna poprawka dotyczy jednego artykułu, a druga drugiego. Ta norma została przeniesiona z art. 14 do art. 15, tam jest jej miejsce, ponieważ po tej zmianie będzie ona dotyczyła tego, że nie stosuje się art. 15 ust. 1, lecz art. 16 i art. 17. W przepisach art. 16 i art. 17 jest mowa o obowiązku uwzględniania przesłanek właściwych dla umów, których przedmiotem są świadczenia okresowe lub ciągłe, oraz przewidziana jest możliwość pokrycia przez podmiot publiczny wszystkim oferentom części kosztów przygotowania oferty w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z przedsięwzięciem szczególnie skomplikowanym lub wymagającym zastosowania innowacyjnych rozwiązań.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Dziękuję.

Co na to pani minister?

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Nie ma uwag.

Czy ktoś z państwa ma jakieś pytania, wątpliwości? Nie widzę.

Poddaję pod łączne głosowanie poprawki czwartą i piątą.

Kto z państwa jest za ich przyjęciem? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Przybywa nas.

Kolejna poprawka to jest poprawka szósta.

Bardzo proszę.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

W myśl tej poprawki podmiot publiczny, podejmując decyzję o zawarciu umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, obejmującej świadczenia okresowe lub ciągłe na okres dłuższy niż cztery lata, a nie tak, jak uchwalił Sejm, trzy lata, bierze pod uwagę przesłanki wynikające z przepisu prawa zamówień publicznych.

Chciałbym tylko zaznaczyć, że niejako uzasadnieniem tej poprawki jest zmiana prawa zamówień publicznych, która miała nastąpić, ale na razie jeszcze nie nastąpiła i nie wiadomo, czy nastąpi w tej kadencji. Gdyby ta zmiana nie nastąpiła, to po przyjęciu tej poprawki przepis ten byłby sprzeczny z prawem zamówień publicznych. Być może byłby zgodny z dyrektywami Unii Europejskiej, ale byłby sprzeczny z prawem zamówień publicznych.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Proszę, Pani Minister.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Jest to poprawka wniesiona na życzenie Urzędu Zamówień Publicznych. Istnieje dyrektywa unijna, która mówi o okresie czterech lat, a nie trzech. Innymi słowy sprawę ujmując, mówią oni, że gdyby nie zdążyło się tego zmienić, a nie zdąży się, być może się zdąży, być może nowo wybrany Sejm zrobi to do końca roku, gdyby jednak nie zdążyło się tego zrobić, to tak czy inaczej obowiązuje nas wtedy dyrektywa. Zatem ta zmiana ma charakter wyprzedzający, to tylko tyle. Urząd Zamówień Publicznych jest gospodarzem tej ustawy, więc ja posłusznie przedłożyłam...

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Ja pamiętam te uwagi, mam jednak wątpliwość, czy my...

Proszę bardzo, Pani Senator.

Senator Genowefa Ferenc:

Dziękuję bardzo, Panie Przewodniczący.

Mam rzeczywiście bardzo dużą wątpliwość i prosiłabym pana legislatora, aby przedstawił w tej sprawie swoje stanowisko. Uważam, że jednak nie powinno być takiej sytuacji. Jeśli zostanie zmieniona ustawa o zamówieniach publicznych, wtedy zostanie wprowadzona zmiana, jest wówczas możliwość wprowadzenia zmiany w tej ustawie. Nie wyobrażam sobie, żeby było odwrotnie.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Dziękuję.

Bardzo proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Tak, z punktu widzenia zasad poprawnej legislacji rzeczywiście najlepiej byłoby, gdyby zmianę, która zawarta jest w tej poprawce, wprowadzała nowelizacja prawa zamówień publicznych, ponieważ tam znajduje się przepis niejako główny, wiodący, podstawowy, a to jest taki przepis, powiedzmy, tylko akcesoryjny w tej ustawie. Wydaje mi się, że tu akurat... Nie wiem, czy niezgodność z dyrektywą już istnieje, być może to dopiero nastąpi...

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Obecnie, tak? W takim razie prawo zamówień publicznych jest niezgodne z tą dyrektywą i powinno zostać jak najszybciej do niej dostosowane.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Tak, ale czy my mamy takie prawo, żeby...

(Wypowiedzi w tle nagrania)

...żeby dostosować do tego trochę ułomną ustawę?

(Senator Genowefa Ferenc: Zmobilizuje to przyszły parlament do szybkiego działania.)

Zwłaszcza że nie widzę szans na to, żeby jeszcze w tej kadencji ta ustawa weszła w życie.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Tak jak mówię, nie jest to moje przedłożenie, to znaczy nie jest tak, że ja to wymyśliłam. Problem polega na tym, że tak czy inaczej obowiązuje nas dyrektywa, w związku z tym nic karkołomnego, niezależnie...

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Niezależnie od tego. Pani Minister, skoro obowiązuje nas dyrektywa, czyli to nie wpływa na to, w takim razie nie róbmy tego. Przepraszam, ja mówię przeciwko sobie, bo akurat figuruję pod tą poprawką, ale nie róbmy czegoś takiego, co byłoby działaniem przeciwko sobie. Przepraszam, to taka uwaga.

Niezależnie od tego, bardzo proszę, jeżeli nie ma innych uwag, to poddaję tę poprawkę pod głosowanie.

Kto z pań i panów senatorów jest za przyjęciem tej poprawki? (0)

Kto jest przeciwny? (11)

Wypada mi się wstrzymać, ale będę głosował. (Wesołość na sali)

(Głos z sali: Brawo, brawo!)

(Senator Jerzy Markowski: Samokrytyka zawsze była potrzebna.)

Kto się wstrzymał? (1)

(Wypowiedzi w tle nagrania)

Tak. Przykro mi, troszkę to schizofrenicznie, ale...

Dobrze. Następna poprawka.

Bardzo proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

To są poprawki, które jednoznacznie przewidują możliwość postanowienia w umowie o partnerstwie, że przekazanie składnika majątkowego po zakończeniu obowiązywania tej umowy nastąpi nie na rzecz podmiotu publicznego, ale na rzecz innej państwowej lub samorządowej osoby prawnej albo spółki z większościowym udziałem Skarbu Państwa czy jednostki samorządu terytorialnego, i za tym idą konsekwentne zmiany w ustawach podatkowych.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Przypominam, że to trochę koresponduje z wątkiem, który pojawiał się w czasie dyskusji czy zadawania pytań, żeby ta ustawa jak najbardziej chroniła majątek publiczny przed możliwością przejęcia przez jakikolwiek inny podmiot. I między innymi te poprawki tego właśnie dotyczą.

Proszę, Pani Minister.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Małe wyjaśnienie. Po prostu chodzi o to, że umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym jest z natury rzeczy długookresowa, może trwać trzydzieści, czterdzieści lat. Chodzi oczywiście nie o każdy podmiot publiczny, tylko ten podmiot, który podpisał umowę, i chodzi o to, że ten podmiot może się zmienić, może być inna spółka tego samego właściciela, czy na przykład gminy, o to tu chodzi. Jest to takie zabezpieczenie, że gdyby przez te trzydzieści, czterdzieści lat coś się zmieniło, to żeby to nadal mogło wrócić do...

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Dziękuję.

Czy są jakieś pytania albo wątpliwości? Nie ma zgłoszeń.

Poddaję pod głosowanie zespół tych poprawek.

Kto z pań i panów senatorów jest za ich przyjęciem? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Przechodzimy do następnych. Która teraz będzie?

(Głos z sali: Teraz ósma.)

Poprawka ósma.

Bardzo proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Ta poprawka doprecyzowuje przesłankę, jaką ma zastosować podmiot publiczny, zlecając tymczasowe wykonanie obowiązków partnera prywatnego. Wskazana jest tu podstawa prawna, czyli art. 67 ust. 1 pkt 3 prawa zamówień publicznych.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Dziękuję.

Co na to pani minister?

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Dziękuję.

Czy są jakieś uwagi albo pytania?

Poddaję tę poprawkę pod głosowanie.

Kto jest za przyjęciem poprawki ósmej? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Następna jest poprawka dziesiąta.

Proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapieliński:

To jest poprawka, która zastępuje przepis dotyczący przeniesienia praw i obowiązków wynikających z koncesji czy z zezwolenia przepisem, który mówi o tym, że trzeba uzyskać nową koncesję czy zezwolenie.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Pani minister nie ma uwag.

Kto z państwa ma jakieś uwagi, pytania? Nie widzę zgłoszeń.

Poddaję tę poprawkę pod głosowanie.

Kto jest za jej przyjęciem? (11)

Kto jest przeciwny? (0)

Kto się wstrzymał? (1)

Dziękuję. Poprawka została przyjęta.

Przed nami poprawki dwunasta i piętnasta.

Bardzo proszę.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Te dwie poprawki dotyczą zmiany w ustawach podatkowych o podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych. Chodzi tu o to, aby wkład własny, który podmiot publiczny przekazuje partnerowi prywatnemu, nie był zaliczany do przychodów. Niejako to niezaliczanie do przychodów... Jest to zbędne, ponieważ później ten wkład jest zwolniony od podatku. W związku z tym jest to niepotrzebne.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Po prostu jest to zbędny zapis.

Proszę, Pani Minister.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

...wyjaśniam, że nie ma tu żadnej zmiany merytorycznej, jest to inny zapis redakcyjny.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Czy ktoś z państwa ma jakieś pytanie? Nie widzę zgłoszeń.

Poddaję te poprawki pod głosowanie.

Kto jest za przyjęciem poprawek dwunastej i piętnastej? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Przed nami następny zespół poprawek: trzynasta, dziewiętnasta i dwudziesta.

Proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

To są zmiany, które również dotyczą przepisów podatkowych, mają one charakter czysto doprecyzowujący, jednak w poprawce trzynastej jest pewna usterka, polegająca na...

(Przewodniczący Zbyszko Piwoński: A właśnie.)

...odniesieniu się do spółki, o której mowa w art. 19 ust. 1, chodzi o spółkę kapitałową. Ponieważ w tej poprawce mamy do czynienia z nowelizacją ustawy o podatku od osób fizycznych, w związku z tym jest to pewna niezręczność.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Zgłaszam autopoprawkę, która zmierza do wyeliminowania niezręczności zauważonej i zgłoszonej przez pana mecenasa.

Czy macie państwo jakieś pytania bądź wątpliwości dotyczące tej poprawki łącznie z autopoprawką? Nie widzę.

Zatem poddaję ją pod głosowanie.

Kto jest za jej przyjęciem? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Poprawka czternasta została już przyjęta.

(Głos z sali: Teraz poprawka siedemnasta.)

Poprawka siedemnasta.

Bardzo proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

Ta poprawka również ma charakter doprecyzowujący. Chodzi tu o nieuznawanie za przychód udostępnienia przez podmiot publiczny partnerowi prywatnemu nieruchomości.

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Proszę bardzo.

Senator Genowefa Ferenc:

Panie Przewodniczący, chodzi mi też o poprzednią poprawkę, która dotyczyła tych spraw finansowych. Moja wątpliwość i pytanie jest takie, czy te poprawki były konsultowane z Ministerstwem Finansów.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

One są wprost przygotowane przez Ministerstwo Finansów, które bardzo prosiło, mimo uzgodnienia poprzedniego tekstu przed przyjęciem przez Radę Ministrów, żeby je wnieść. Zresztą obecny jest przedstawiciel Ministerstwa Finansów i może to poświadczyć.

(Głos z sali: Tak jest, absolutnie poświadczam to, co powiedziała pani minister.)

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

To jest właśnie to, o czym informowałem wcześniej. One nie zostały przyjęte, dlatego że jeszcze w tym czasie trwały konsultacje, dyskusje, także z zainteresowanymi resortami, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Skarbu Państwa.

Czy są jeszcze jakieś pytania? Nie widzę zgłoszeń.

Poddaję tę poprawkę pod głosowanie.

Kto jest za jej przyjęciem? (12)

Jednogłośnie za. Dziękuję.

Następna...

(Wypowiedź poza mikrofonem)

Tak, poprawka dwudziesta czwarta. Zdaje się, że poprawki dwudziestej piątej nie poddałem wcześniej pod głosowanie.

(Głos z sali: Już była.)

Tak, była, przepraszam.

Poprawka dwudziesta czwarta. Nie ma autora.

Proszę, Panie Mecenasie.

Główny Specjalista do spraw Legislacji w Biurze Legislacyjnym w Kancelarii Senatu Roman Kapeliński:

To jest zobowiązanie Rady Ministrów do przedkładania Sejmowi rocznych sprawozdań z wykonania tej ustawy.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Tak jest.

Bardzo proszę, Pani Minister.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Nie ma, niestety, pana senatora, bo chciałabym go namówić na zmianę redakcji. Zgodnie z opinią naszego Biura Prawnego wydaje nam się, że to sformułowanie jest dosyć niezręczne. Jest tu napisane, że "Rada Ministrów przedkłada Sejmowi roczne sprawozdanie z wykonania ustawy w terminie" itd., a my chcielibyśmy zaproponować inny zapis, mówiący dokładnie o tym samym, tylko... Rozumiem, że nie można tego zrobić, jeśli nie ma pana senatora.

(Przewodniczący Zbyszko Piwoński: Przepraszam, a na czym miałaby polegać ta zmiana?)

My zaproponowaliśmy taki zapis: "Rada Ministrów przedstawia corocznie Sejmowi w terminie właściwym do przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu państwa za dany rok informację w zakresie zobowiązań wynikających z umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, zawieranych na podstawie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym przez podmioty publiczne". To jest uzgodnione z Ministerstwem Finansów.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Proszę bardzo, pani Genowefa Ferenc.

Senator Genowefa Ferenc:

Dziękuję bardzo, Panie Przewodniczący.

Ja mam taką wątpliwość, czy w ustawie tego typu w ogóle powinniśmy przyjmować takie zapisy, dlatego że przy wykonaniu budżetu będzie corocznie składana informacja o wydatkowaniu tych środków. Uważam, że po prostu zbędne jest przyjmowanie takich zapisów. Z wykonania ustawy budżetowej i tak będzie wynikało to, w jaki sposób te środki wydatkowane są na te cele.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Ale tylko w tej części, która dotyczy budżetu.

(Senator Genowefa Ferenc: Tak, oczywiście.)

A tu miało być to ujęte szerzej, miało dotyczyć rejestru, który jest zgłoszony itd., tak że...

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki i Pracy Irena Herbst:

Chciałabym powiedzieć, że rząd nie ma żadnych zobowiązań w związku z tą ustawą, to są zobowiązania w stosunku do partnerów, więc trudno, żeby rząd sprawozdawał z wykonania ustawy, a taka redakcja jest zaproponowana.

Przewodniczący Zbyszko Piwoński:

Tak jest. Dobrze.

Czy są jeszcze jakieś uwagi? Nie ma.

Poddaję tę poprawkę pod głosowanie.

Kto z pań i panów senatorów jest za przyjęciem tej poprawki? (0)

Kto jest przeciwny? (11)

Kto się wstrzymał? (1)

Dziękuję.

To już wszystkie poprawki, nie będziemy głosowali nad całością. Sprawozdawcą był pan Mąsior i ja. Pana Mąsiora nie ma.

(Senator Genowefa Ferenc: Zostaje pan.)

(Senator Jerzy Markowski: Pan senator zostanie, bardzo prosimy w imieniu Komisji Gospodarki i Finansów Publicznych...)

(Wesołość na sali)

Dziękuję za łaskawość, Panie Przewodniczący.

Dziękuję bardzo państwu. Dziękuję pani minister.

Na tym kończymy nasze posiedzenie.

(Koniec posiedzenia o godzinie 17 minut 23)

Uwaga!

Zapis stenograficzny jest tekstem nieautoryzowanym.


Kancelaria Senatu
Opracowanie: Anna Lewandowska
Publikacja: Biuro Prac Senackich, Dział Stenogramów