Oświadczenie


Marszałek Województwa Małopolskiego przekazał odpowiedź na oświadczenie senatora Józefa Sztorca, złożone na 68. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 68):

Kraków, dn. 2 września 2004 r.

Kazimierz Kutz
Wicemarszałek Senat
Rzeczypospolitej Polskiej

Szanowny Panie Marszałku

W nawiązaniu do pisma znak: BPS/DSK-043-384-04 zgodnie z art. 49 ust. 5 Regulaminu Senatu z dnia 23 listopada 1990 r. przesyłam w załączeniu odpowiedź na oświadczenie senatora Józefa Sztorca złożone podczas 68 posiedzenia Senatu RP w dniu 12 sierpnia 2004 r.

Z wyrazami szacunku

Janusz Sepioł

Józef Sztorc
Senator Rzeczypospolitej Polskiej

Podzielam Pana zdanie, że modernizacja i rozbudowa infrastruktury komunikacjynej jest warunkiem koniecznym do wzrostu konkurencyjności Województwa Małopolskiego. Zadanie to jest naszym priorytetem, co znajduje wyraz m.in. w Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2000-2006.

Po raz pierwszy w historii samorząd województwa małopolskiego stoi przed poważnym zadaniem wdrożenia i absorbcji funduszy strukturalnych. Obecnie w Urzędzie Marszałkowskim dobiega końca proces oceny formalnej wniosków złożonych do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006. Wśród wniosków z zakresu infrastruktury drogowej, projekty przygotowane przez Gminę Tarnów stanowią bardzo ważny element długiego procesu poprawy dostępności naszego regionu dla inwestorów, a tym samym rozwoju społecznego i gospodarczego.

Po spełnieniu wymogów formalnych projekty poddane będą ocenie merytorycznej i technicznej ekspertów w danej dziedzinie, a te uznane za najbardziej sprzyjające wzrostowi konkurencyjności całego regionu, jak i rozwojowi lokalnemu zostaną przekazane do zaopiniowania Regionalnemu Komitetowi Sterującemu. Procedura ta, opracowana na szczeblu ogólnokrajowym, pozwoli na wybranie projektów priorytetowych, o najwyższej jakości i generujących najwyższe wskaźniki wzrostu.

Przekazując Panu Senatorowi te informacje, mogę jedynie wyrazić nadzieję, że projekty z regionu tarnowskiego znajdą uznanie w oczach ekspertów z dziedziny infrastruktury drogowej i przedstawicieli naszego województwa, a ich ewentualna realizacja przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Małopolski.

Janusz Sepioł


Oświadczenie