Marszałek Województwa Małopolskiego przekazał odpowiedź na oświadczenie senatora Józefa Sztorca, złożone na 68. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 68):
Kraków, dn. 2 września 2004 r.
Kazimierz Kutz
Wicemarszałek Senat
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku
W nawiązaniu do pisma znak: BPS/DSK-043-384-04 zgodnie z art. 49 ust. 5 Regulaminu Senatu z dnia 23 listopada 1990 r. przesyłam w załączeniu odpowiedź na oświadczenie senatora Józefa Sztorca złożone podczas 68 posiedzenia Senatu RP w dniu 12 sierpnia 2004 r.
Z wyrazami szacunku
Janusz Sepioł
Józef Sztorc
Senator Rzeczypospolitej Polskiej
Podzielam Pana zdanie, że modernizacja i rozbudowa infrastruktury komunikacjynej jest warunkiem koniecznym do wzrostu konkurencyjności Województwa Małopolskiego. Zadanie to jest naszym priorytetem, co znajduje wyraz m.in. w Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2000-2006.
Po raz pierwszy w historii samorząd województwa małopolskiego stoi przed poważnym zadaniem wdrożenia i absorbcji funduszy strukturalnych. Obecnie w Urzędzie Marszałkowskim dobiega końca proces oceny formalnej wniosków złożonych do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006. Wśród wniosków z zakresu infrastruktury drogowej, projekty przygotowane przez Gminę Tarnów stanowią bardzo ważny element długiego procesu poprawy dostępności naszego regionu dla inwestorów, a tym samym rozwoju społecznego i gospodarczego.
Po spełnieniu wymogów formalnych projekty poddane będą ocenie merytorycznej i technicznej ekspertów w danej dziedzinie, a te uznane za najbardziej sprzyjające wzrostowi konkurencyjności całego regionu, jak i rozwojowi lokalnemu zostaną przekazane do zaopiniowania Regionalnemu Komitetowi Sterującemu. Procedura ta, opracowana na szczeblu ogólnokrajowym, pozwoli na wybranie projektów priorytetowych, o najwyższej jakości i generujących najwyższe wskaźniki wzrostu.
Przekazując Panu Senatorowi te informacje, mogę jedynie wyrazić nadzieję, że projekty z regionu tarnowskiego znajdą uznanie w oczach ekspertów z dziedziny infrastruktury drogowej i przedstawicieli naszego województwa, a ich ewentualna realizacja przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Małopolski.
Janusz Sepioł