Oświadczenie


Informację w związku z oświadczeniem senatora Władysława Bułki, złożonym na 66. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 66), przekazał Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

Warszawa, dnia 16 sierpnia 2004 r.

Pan
Longin Pastusiak
Marszałek Senatu
Rzeczypospolitej Polskiej

Szanowny Panie Marszałku!

W odpowiedzi na pismo BPS/DSK-043-315/04 z dnia 13.07.2004 r. przesyłające tekst oświadczenia złożonego przez senatora Władysława Bułkę podczas 66 posiedzenia Senatu RP w dniu 8 lipca br. przekazuję informację odnośnie drogi Bielsko-Biała-Żywiec-Zwardoń.

W dniu 29 listopada 1995 r. zostało zawarte Porozumienie pomiędzy Ministerstwem Transportu i Gospodarki Morskiej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem Transportu, Poczt i Łączności Republiki Słowackiej o miejscu połączenia planowanej autostrady D 18 po stronie słowackiej i planowanej dwujezdniowej drogi po stronie polskiej na granicy państwowej polsko-słowackiej pomiędzy miejscowościami Skalite i Zwardoń oraz ich przebiegu w strefie przygranicznej.

Porozumienie to w 2001 r. zostało zmienione na spotkaniu resortów w Bratysławie w dniu 29 listopada 1995 roku. Zgodnie z tą zmianą do końca roku 2005 powinien zostać dopuszczony ruch towarowy bez ograniczeń na trasie Żywiec-Żylina przez drogowe przejście graniczne Zwardoń-Skalite, zaś budowa obiektów przejścia granicznego pozostaje poza kompetencjami Ministra Infrastruktury. Przedmiotowe zadanie realizuje Wojewoda Śląski, a całość spraw związanych z przejściami granicznymi koordynuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Obecnie resort infrastruktury realizuje, zapisane w ustawie budżetowej, zadanie "Budowa drogi ekspresowej "S-69" Bielsko-Biała-Żywiec-Zwardoń, finansowane z budżetu i środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Realizowane zadanie stanowi I etap przebudowy drogi krajowej nr 69 do parametrów drogi ekspresowej "S-69" Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń, zostanie zakończone w 2006 roku i dotyczy następujących odcinków: odcinek "A1" od Węzła Żywiec do Węzła Browar"; odcinek "A2" od Węzła Browar do Węzła Przybędza; odcinek "B" od Węzła Przybędza do miejscowości Szare; odcinek "C1" od m. Milówka do m. Szare; odcinek "C2" od m. Szare do Węzła Laliki II; odcinek "D1" od Węzła Laliki II do m. Zwardoń; odcinek "D2" od m. Zwardoń do granicy państwa. W tym odcinki: A1, A2, C1 i D2 są przewidziane do budowy po nowym śladzie. Natomiast na pozostałych odcinkach B, C2 oraz D1 planowane jest wzmocnienie istniejącego przebiegu dróg w ramach ich modernizacji. Kontrakt na odcinek przygraniczny "D2" Zwardoń-Myto podpisany 14 listopada 2002 r. będzie zakończony i gotowy do oddania w użytkowanie zgodnie z terminem umownym tj. w grudniu br.

Na odcinek "C1" m. Szare-Węzeł Laliki II oraz przebudowę drogi powiatowej do Milówki w dniu 30.06. 2004 r. został zawarty kontrakt z terminem zakończenia w 2006 r. Odcinek "A1" i "A2" od węzła Żywiec do węzła Przybędza ma przygotowane dokumenty do przetargu.

Następne etapy tego zadania, a mianowicie budowa dwóch jezdni na odcinku Bielsko-Biała - Żywiec oraz Żywiec - Zwardoń są w trakcie opracowań planistyczno-przygotowawczych.

Z szacunkiem

Jan Ryszard Kurylczyk


Oświadczenie