Informację w związku z oświadczeniem senatora Tadeusza Bartosa, złożonym na 49. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 52), przekazał Minister Infrastruktury:
Warszawa, 2003-12-22
Pan
Longin Pastusiak
Marszałek Senatu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku,
W odpowiedzi na list Pana Marszałka z dnia 27 listopada 2003 r. znak BPS/DSK-043-507/03 dotyczący oświadczenia złożonego przez Pana Senatora Tadeusza Bartosa podczas 49 posiedzenia Senatu RP w dniu 21 listopada 2003 ar., chciałbym przedstawić następującą informację.
Podniesiona w oświadczeniu Pana Senatora sprawa przebudowy dróg krajowych znajdujących się w zarządzie miast na prawach powiatu, w tym przebiegających przez Kielce, jest kwestią trudną, którą w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport na lata 2004-2006 udało się jedynie częściowo rozwiązać.
Problemem okazała się nie tylko niewystarczająca ilość środków z Funduszu Strukturalnego ERDF, jakie można przeznaczyć na to przedsięwzięcie, ale i stanowisko Komisji Europejskiej, która zdecydowanie opowiedziała się za ograniczeniem dopuszczanych projektów do tych, które znajdują się w europejskich korytarzach transportowych. Ministerstwo Infrastruktury musiało przystać na tę propozycję mimo, że nie uważamy jej za satysfakcjonującą i we wcześniejszych wersjach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport na lata 2004-2006 proponowaliśmy objęcie programem wszystkich dróg krajowych w miastach na prawach powiatu.
Ministerstwo Infrastruktury w pełni rozumie aspiracje mieszkańców Kielc i regionu świętokrzyskiego oraz potrzebę szybkiego zintegrowania Polski z krajami Wspólnoty m.in. poprzez poprawę stanu infrastruktury transportowej, jednak działania i przedsięwzięcia służące temu celowi z konieczności będą musiały zostać rozłożone na dłuższy okres, a zarazem podporządkowane zasadom polityki transportowej obowiązującym w Unii Europejskiej.
Z poważaniem
Marek Pol