Druk nr 682 Z
21 kwietnia 2004 r.
SENAT
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
V KADENCJA
SPRAWOZDANIE
KOMISJI SPRAW ZAGRANICZNYCH I INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
oraz
KOMISJI SKARBU PAŃSTWA I INFRASTRUKTURY
(wraz z zestawieniem wniosków)
Komisje, na posiedzeniu w dniu 21 kwietnia 2004 r. po rozpatrzeniu wniosków zgłoszonych w toku debaty w dniu 21 kwietnia 2004 r. nad ustawą
o zmianie ustawy - Prawo lotnicze,
przedstawiają Wysokiemu Senatowi następujące stanowisko:
- Wysoki Senat raczy przyjąć wnioski zawarte w pkt: 1, 3
, 4, 5, 6, 7, 9 i 10.Ponadto komisje informują, że na podstawie art. 52 ust. 7 Regulaminu Senatu senator Józef Sztorc wycofał swój wniosek
(pkt 2 zestawienia wniosków).
Przewodniczący Komisji |
Zastępca Przewodniczącej Komisji |
Skarbu Państwa i Infrastruktu ry |
Spraw Zagranicznych i Integracji Europejskiej |
(-) Jerzy Suchański |
(-) Zbigniew Kulak |
ZESTAWIENIE WNIOSKÓW do ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze |
||
1) |
w art. 1 w pkt 2, w art. 71a w ust. 4 wyraz "zasadę" zastępuje się wyrazami "stosowanie zasa dy"; |
Poprawka sen. |
Uwaga: |
||
2) |
Uwaga: poprawka wycofana w art. 1 w pkt 2: a) w art. 71a skreśla się ust. 6, b) w art. 71b dodaje się ust. 5 w br zmieniu:"5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku drobnych zmian technicznych w ograniczeniach operacji lotniczych ze względu na porę dnia, nie powodujących istotnych zmian kosztów dla użytkowników statków powietrznych."; |
Poprawka sen |
3) |
w art. 1 w pkt 2: a) w art. 71a skreśla się ust. 6, b) w art. 71b dodaje się ust. 5 w brzmieniu: "5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku ograniczeń polegających na ograniczeniu operacji lotniczych ze względu na porę dnia, nie powodujących istotnych zmian kosztów dla użytkowników statków powietrznych.";
|
Poprawka KSZIE poparta przez połączone komisje |
5) |
w art. 1 w pkt 2, w art. 71b ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Decyzję, o której mowa w art. 71a ust. 1, wydaje się w uzgodnieniu z właściwym terytorialnie wojewodą oraz po przeprowadzeniu konsultacji z podmiotami, których interes prawny lub faktyczny może wiązać się z wprowadzeniem ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych."; |
Poprawka sen. M. Janowskiego poparta przez połączone komisje |
5) |
w art. 1 w pkt 2, w art. 71b w ust. 2 wyrazy "ust. 1" zastępuje się wyrazami "art. 71a ust. 1"; |
Poprawka KSZIE, KSPI poparta przez połączone komisje |
6) |
w art. 1 w pkt 2, w art. 71c w ust. 3: a) w pkt 1 wyrazy "art. 71c ust. 1 pkt 1" zastępuje się wyra zami "w ust. 1 pkt 1",b) w pkt 2 skreśla się wyrazy "art. 71c"; |
Poprawka KSZIE, KSPI poparta przez połączone komisje |
Uwaga: |
||
7) |
w art. 1 w pkt 2, art. 71e otrzymuje brzmienie: "Art. 71e. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, określi, w drodze rozporządzenia: 1) zakres informacji wymaganych do wydania decyzji, o której mowa w art. 71a, mając na względzie potrzebę ograniczenia lub zmniejszenia uciążliwości hałasu na lotnisku lub w jego otoczeniu, kierując się zasadą zrównoważonego podejścia, 2) wykaz państw rozwijających się, o których mowa w art. 225a, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy Unii Europejskiej."; |
Poprawka sen.J. Sztorca poparta przez połączone komisje |
8) |
w art. 1 w pkt 2, w art. 71e w pkt 2 wyrazy "operatorów samolotów" zastępuje się wyrazami "użytkowników samolotów"; |
Poprawka KSZIE, KSPI |
Uwaga: |
||
9) |
w art. 1 w pkt 12:
skreśla się art. 225b; |
Poprawka KSZIE, KSPI poparta przez połączone komisje |
10) |
po art. 1 dodaje się art. 1a w brzmieniu: "Art. 1a. Zachowują moc ograniczenia i zakazy w zakresie wykonywania op |
Poprawka KSZIE, KSPI poparta przez połączone komisje |