Druk nr 641 Z
1 kwietnia 2004 r.
SENAT
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
V KADENCJA
SPRAWOZDANIE
KOMISJI SPRAW ZAGRANICZNYCH I INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
oraz
KOMISJI SKARBU PAŃSTWA I INFRASTRUKTURY
(wraz z zestawieniem wniosków)
Komisje, na posiedzeniu w dniu 1 kwietnia 2004 r. po rozpatrzeniu wniosków zgłoszonych w toku debaty w dniu 31 marca 2004 r. nad ustawą
o czasie pracy kierowców,
przedstawiają Wysokiemu Senatowi następujące stanowisko:
- Wysoki Senat raczy przyjąć wnioski zawarte w pkt: 1, 2, 3, 4, 5, 6,
7 i 8.Ponadto komisje informują, że na podstawie art. 52 ust. 4 Regulaminu Senatu następujący wnioskodawcy dokonali zmiany treści swoich wniosków:
- senator Bogusław Mąsior
- senator Władysław Mańkut
(pkt 8 zestawienia wniosków).
Przewodniczący Komisji |
Zastępca Przewodniczącej Komisji |
Skarbu Państwa i Infrastruktury |
Spraw Zagranicznych i Integracji Europejskiej |
(-) Jerzy Suchański |
(-) Zbigniew Kulak |
ZESTAWIENIE WNIOSKÓW do ustawy o czasie pracy kierowców |
||
1) |
w art. 1 w pkt 3 wyrazy "Umową Europejską dotyczącą pracy załóg wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR)" zastępuje się wyrazami "Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR)"; |
Poprawka KSPI, KSZIE poparta przez połączone komisje |
Uwaga: |
||
2) |
w art. 6 skreśla się ust. 2; |
Poprawka |
3) |
w art. 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Czasem dyżuru jest czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazd em albo przed rozpoczęciem danego okresu."; |
Poprawka |
4) |
w art. 10 skreśla się ust. 2; |
Poprawka |
5) |
w art. 15: a) w ust. 3 wyrazy "Okres rozliczeniowy" zastępuje się wyrazami "W systemie równoważnego czasu pracy okres rozliczeniowy", b) w ust. 4 po wyrazie "przypadkach" dodaje się wyrazy "w ramach systemu równoważnego czasu pracy", c) w ust. 5 wyraz "Przy" zastępuje się wyrazami "W systemie równoważnego czasu prac y, przy"; |
Poprawka |
6) |
w art. 20 w ust. 1 przed wyrazem "dobowy" dodaje się wyraz "przedłużony"; |
Poprawka KSPI poparta przez połączone komisje |
Uwaga: |
||
7) |
w tytule rozdziału 4 wyraz "Zakres" zastępuje się wyrazem "Zasady"; Uwaga: Konsekwencją przyjęcia poprawek nr 7 i 8 jest przyjęcie następującej poprawki: - w art. 1 w pkt 3 wyraz "zakres" zastępuje się wyrazem "zasady". |
Poprawka |
8) |
art. 27 otrzymuje brzmienie: "Art. 27. 1. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, zalicza się do czasu dyżuru, o którym mowa w art. 9. 2. Okresy odpoczynku, o których mowa w art. 8 ust. 1, 2 i 7 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 8 ust. 1, 2 i 7 Umowy AETR, nie mogą być traktowane jak czas dyżuru, o którym mowa w art. 9. 3. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, w części obejmującej 15 minut, wlicza się do czasu pracy kierowcy na warunkach określonych w art. 6 ust. 3. 4. Do kierowców, którzy wykorzystali przerwy w prowadzeniu pojazdu przeznaczone na odpoczynek, zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, nie stosuje się przerwy, o której mowa w art. 13 ust. 1. 5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 ust. 1 - 3 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 8 ust. 1 - 3 Umowy AETR, nie stosuje się odpoczynku, o którym mowa w art. 14.". |
Poprawka |