Druk nr 641 Z

1 kwietnia 2004 r.

SENAT

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

V KADENCJA

SPRAWOZDANIE

KOMISJI SPRAW ZAGRANICZNYCH I INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

oraz

KOMISJI SKARBU PAŃSTWA I INFRASTRUKTURY

(wraz z zestawieniem wniosków)

Komisje, na posiedzeniu w dniu 1 kwietnia 2004 r. po rozpatrzeniu wniosków zgłoszonych w toku debaty w dniu 31 marca 2004 r. nad ustawą

o czasie pracy kierowców,

przedstawiają Wysokiemu Senatowi następujące stanowisko:

- Wysoki Senat raczy przyjąć wnioski zawarte w pkt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 i 8.

Ponadto komisje informują, że na podstawie art. 52 ust. 4 Regulaminu Senatu następujący wnioskodawcy dokonali zmiany treści swoich wniosków:

- senator Bogusław Mąsior (pkt 5 zestawienia wniosków),

- senator Władysław Mańkut (pkt 8 zestawienia wniosków).

Przewodniczący Komisji

Zastępca Przewodniczącej Komisji

Skarbu Państwa i Infrastruktury

Spraw Zagranicznych i Integracji Europejskiej

(-) Jerzy Suchański

(-) Zbigniew Kulak


 

ZESTAWIENIE WNIOSKÓW

do ustawy o czasie pracy kierowców

 

1)

w art. 1 w pkt 3 wyrazy "Umową Europejską dotyczącą pracy załóg wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR)" zastępuje się wyrazami "Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR)";

Poprawka KSPI, KSZIE poparta przez połączone komisje

 

Uwaga:
Poprawki nr 2 i 3 należy głosować łącznie.

 

2)

w art. 6 skreśla się ust. 2;

Poprawka
sen. B. Mąsiora poparta przez połączone komisje

3)

w art. 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Czasem dyżuru jest czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem danego okresu.";

Poprawka
sen.B. Mąsiora poparta przez połączone komisje

4)

w art. 10 skreśla się ust. 2;

Poprawka
en.B. Mąsiora poparta przez połączone komisje

5)

w art. 15:

a) w ust. 3 wyrazy "Okres rozliczeniowy" zastępuje się wyrazami "W systemie równoważnego czasu pracy okres rozliczeniowy",

b) w ust. 4 po wyrazie "przypadkach" dodaje się wyrazy "w ramach systemu równoważnego czasu pracy",

c) w ust. 5 wyraz "Przy" zastępuje się wyrazami "W systemie równoważnego czasu pracy, przy";

Poprawka
sen.B. Mąsiora poparta przez połączone komisje

6)

w art. 20 w ust. 1 przed wyrazem "dobowy" dodaje się wyraz "przedłużony";

Poprawka KSPI poparta przez połączone komisje

 

Uwaga:
Poprawki nr 7 i 8 należy głosować łącznie.

 

7)

w tytule rozdziału 4 wyraz "Zakres" zastępuje się wyrazem "Zasady";

Uwaga:

Konsekwencją przyjęcia poprawek nr 7 i 8 jest przyjęcie następującej poprawki:

- w art. 1 w pkt 3 wyraz "zakres" zastępuje się wyrazem "zasady".

Poprawka
sen.W. Mańkuta poparta przez połączone komisje

8)

art. 27 otrzymuje brzmienie:

"Art. 27. 1. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, zalicza się do czasu dyżuru, o którym mowa w art. 9.

2. Okresy odpoczynku, o których mowa w art. 8 ust. 1, 2 i 7 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 8 ust. 1, 2 i 7 Umowy AETR, nie mogą być traktowane jak czas dyżuru, o którym mowa w art. 9.

3. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, w części obejmującej 15 minut, wlicza się do czasu pracy kierowcy na warunkach określonych w art. 6 ust. 3.

4. Do kierowców, którzy wykorzystali przerwy w prowadzeniu pojazdu przeznaczone na odpoczynek, zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, nie stosuje się przerwy, o której mowa w art. 13 ust. 1.

5. Do kierowców, którzy wykorzystali okres odpoczynku, o którym mowa w art. 8 ust. 1 - 3 rozporządzenia nr 8320/85/EWG i w art. 8 ust. 1 - 3 Umowy AETR, nie stosuje się odpoczynku, o którym mowa w art. 14.".

Poprawka
sen.W. Mańkuta poparta przez połączone komisje