Minister Transportu i gospodarki Morskiej przekazał odpowiedź na oświadczenie senatora Zbigniewa Kulaka, złożone na 52. posiedzeniu Senatu ("Diariusz Senatu RP" nr 59):
Warszawa, 2000.04.18
Pani
Alicja Grześkowiak
Szanowna Pani Marszałek,
W odpowiedzi na oświadczenie, złożone przez senatora Zbigniewa Kulaka podczas 52. posiedzenia Senatu RP w dniu 15 marca 2000 r., w sprawie rozbieżnych danych statystycznych dotyczących linii kolejowej Leszno - Jarocin, w oparciu o informacje Zarządu PKP, uprzejmie wyjaśniam, iż różnice w wielkości przychodów z biletów występujące w dwóch pismach dotyczących tej linii nie były dezinformacją.
Wyniki ekonomiczne przedstawione Staroście Gostyńskiemu (pismo Nr PWM3k-742-22/2000) były obliczone na podstawie danych z I półrocza 1999 r. W lutym br. przeprowadzono ponowne badania marketingowe, których wyniki zostały przedstawione Panu Posłowi Andrzejowi Szczepańskiemu (pismo Nr TK-1k-4-43/2000).
Przedsiębiorstwo PKP prowadzi na bieżąco analizę ekonomiczną wszystkich przewozów pasażerskich i udzielając wyjaśnień opieram się na najaktualniejszych badaniach.
W przypadku linii Leszno - Jarocin odnotowano pogorszenie się wyników finansowych. PKP ponoszą coraz większe straty realizując przewozy na tej linii.
Trudna sytuacja finansowa całego przedsiębiorstwa PKP powoduje, że zachodzi potrzeba pilnego eliminowania najbardziej nieefektywnych obszarów działalności. Z uwagi na pogłębiający się deficyt na linii Jarocin - Kąkolewo, PKP planuje kursowanie pociągów tylko do 23 czerwca br. czyli do zakończenia roku szkolnego, aby nie utrudniać młodzieży szkolnej dojazdów do szkół i umożliwić zorganizowanie przejazdów innymi środkami transportu.
Z poważaniem
PODSEKRETARZ STANU
Witold Chodakiewicz