Spis oświadczeń, poprzednie oświadczenie, następne oświadczenie


60. posiedzenie Senatu RP

9 czerwca 2000 r.

Oświadczenie

Drugie oświadczenie kieruję do prezesa Rady Ministrów pana profesora Jerzego Buzka.

Obecnie trwają prace nad narodową strategią rozwoju transportu na lata 2000-2006 oraz nad założeniami polityki transportowej państwa na lata 2000-2015. W strategii tej nie uwzględniono modernizacji drogi krajowej nr 61 Warszawa-Ostrołęka-Łomża-Augustów. Droga nr 61 stanowi nie tylko ważny element rozwoju gospodarki dawnych województw: łomżyńskiego, ostrołęckiego i suwalskiego, przez ten teren odbywa się także większość ruchu tranzytowego do krajów Europy Zachodniej i państw nadbałtyckich oraz ruchu turystycznego do zielonych płuc Polski i Mazur.

W chwili obecnej droga ta, ze względu na jej stan, jest jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce, o czym świadczy fakt, iż określana jest w relacjach prasowych jako droga śmierci. Rozpoczęta w roku 1999 modernizacja drogi nr 61 obejmuje niewystarczający zakres robót, który nie zapewnia należytej ich drożności i poprawy stanu technicznego. W tej sytuacji uwzględnienie w planach rozwoju sieci drogi nr 61doprowadzi do uniknięcia tragedii, a także zapewni rozwój gospodarczy tego regionu kraju, pozbawionego również sieci kolejowej.

Panie Premierze, jestem głęboko przekonany, iż wnioski samorządów z dawnego województwa łomżyńskiego w sprawie kontynuacji modernizacji drogi krajowej nr 61 zostaną uwzględnione, a tym samym zapewnią realizację polityki zrównoważonego rozwoju kraju, której ważnym elementem jest rozwój sieci drogowej.


Spis oświadczeń, poprzednie oświadczenie, następne oświadczenie