84. posiedzenie Senatu RP, spis treści , poprzednia część stenogramu , następna część stenogramu
Przystępujemy do głosowania nad poprawką sto dziewięćdziesiątą dziewiątą. Wprowadza ona obligatoryjność przyznania uczelniom niepublicznym spełniającym przewidziane ustawą wymagania dotacji, o których mowa w zmienianym przepisie.
Kto jest za przyjęciem tej poprawki?
Kto się sprzeciwia?
Kto się wstrzymuje od głosu?
Dziękuję. Proszę podać wynik głosowania.
Na 63 obecnych senatorów 14 było za, 48 się sprzeciwiło, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 166)
Poprawka nie została przyjęta.
Przystępujemy do głosowania nad poprawką dwusetną.
(Senator Ryszard Jarzembowski: Ale to już po zmianie.)
(Senator Krzysztof Szydłowski: Nie, to dwieście, przegłosujmy, będzie równo.)
(Głos z sali: Przegłosujmy tę dwusetkę.)
(Rozmowy na sali)
Tak, a równo to będzie ładnie, bo tu od razu dwa zera itd.
Poprawka dwusetna zmierza do tego, aby dotacja przeznaczona na pokrycie opłat wnoszonych przez studentów studiów stacjonarnych oraz uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich miała wysokość równą wysokości kosztów kształcenia studentów na odpowiednich kierunkach studiów stacjonarnych oraz uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich w uczelniach publicznych.
Kto jest za przyjęciem tej poprawki?
Kto się sprzeciwia?
Kto się wstrzymuje od głosu?
Proszę podać wyniki głosowania.
Na 60 obecnych senatorów 6 było za, 42 - przeciw, 12 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 167)
Dziękuję.
(Oklaski)
Tak się wzruszyłem...
(Rozmowy na sali)
(Senator Teresa Liszcz: Przerwa.)
(Przewodnictwo obrad obejmuje wicemarszałek Ryszard Jarzembowski)
Wicemarszałek
Ryszard Jarzembowski:
To teraz tak: był wniosek o przerwę, a mamy za sobą mniej więcej połowę głosowań. Czy ogłaszamy ją teraz, czy za godzinę?
(Głosy z sali: Teraz. Nie, za godzinę!)
Są różne zdania. Kto jest za tym, żeby przerwa była teraz?
Włączamy maszynę.
(Głos z sali: Nie działa.)
(Głos z sali: Już działa.)
Czyli teraz przerwa? Dobrze.
Sprawa się rozstrzyga, czterdzieści osób jest za.
A więc ogłaszam teraz przerwę. Myślę, że do godziny 14.30.
(Głosy z sali: Nie. Nie.)
Nie? To krótszą?
(Senator Teresa Liszcz: Nie, chociaż do 14.45.)
(Głos z sali: Nie, no po co?)
(Senator Teresa Liszcz: Ale trzeba coś zjeść i...)
Proszę państwa, sytuacja jest taka, że jest niekompletny scenariusz. Reszta scenariusza dopiero się pisze. A żebyśmy mogli płynnie głosować... Jeżeli tego nie otrzymamy, to tak czy inaczej będziemy musieli ogłosić przerwę.
A ja proponuję przez te pół godziny do 14.30 pochodzić sobie po korytarzu czy na świeżym powietrzu. To na razie.
(Senator Teresa Liszcz: Może jednak do 14.45?)
(Senator Sekretarz Andrzej Jaeschke: Są ważne komunikaty.)
Jeszcze komunikaty. Posłuchajmy.
Senator Sekretarz
Andrzej Jaeschke:
Proszę państwa, pierwszy ważny komunikat.
Uprzejmie informujemy, że podczas następnego posiedzenia Senatu zostanie wykonana zbiorowa pamiątkowa fotografia senatorów piątej kadencji. Miejscem wykonania zdjęcia będzie taras od strony parku. Serdecznie zapraszamy do wspólnej fotografii.
Wicemarszałek
Ryszard Jarzembowski:
Proszę państwa, a w przerwie zebranie senatorów klubu "Lewica Razem", na górze, w sali 217.
(Senator Teresa Liszcz: I posiedzenie komisji ustawodawstwa.)
Senator Sekretarz
Andrzej Jaeschke:
Tak, i posiedzenie komisji - zaraz po rozpoczęciu przerwy, w sali nr 176.
(Senator Teresa Liszcz: Komisji Ustawodawstwa i Praworządności.)
Następne posiedzenie Komisji Ustawodawstwa i Praworządności będzie 12 lipca 2005 r. o godzinie 16.00, sala nr 182.
(Przerwa w obradach od godziny 14 minut 02 do godziny 14 minut 30)
Wicemarszałek
Ryszard Jarzembowski:
Minęła 14.30.
Wznawiam obrady.
Zapraszam na salę, żeby było kworum. Zapraszam na salę, bo nie możemy głosować. Proszę państwa, zaledwie szesnastu senatorów jest na sali!
(Głos z sali: To demobilizujące.)
Proszę?
(Głos z sali: Mówię, że przerwy są demobilizujące.)
No, ja mógłbym to robić ciurkiem, ale...
(Rozmowy na sali)
Zapraszam szanowne kworum jeszcze raz!
No, tak na oko to mniej więcej połowa senatorów jest obecnych.
Możemy nacisnąć przyciski obecności? Bardzo proszę. Tak, przyciski obecności, nie "za", nie "przeciw", tylko przyciski obecności. Bo inaczej to ja będę musiał liczyć, a jestem słaby w rachunkach.
(Głos z sali: Panie Marszałku, nie da się cofnąć...)
Da się cofnąć w ten sposób, że wyjmuje się kartę i wkłada ją na nowo.
Proszę państwa, czterdzieści trzy osoby to jeszcze za mało. Czterdziesta czwarta idzie...
(Głos z sali: Czterdziesta piąta.)
Aha, a tam trzydzieści siedem... Możemy zrobić przerwę do jutra.
(Głos z sali: Nie, nie.)
No, jeżeli nie będzie kworum, to... Proszę zasygnalizować swoją obecność, bo nie wiem, czy mogę rozpocząć głosowanie, czy nie.
(Głos z sali: Nacisnąć przycisk obecności.)
Proszę, żeby każdy, kto tu jest, zechciał nacisnąć przycisk obecności.
Czterdzieści pięć osób jest w tej chwili. Czterdzieści sześć, czterdzieści siedem... Jeszcze trzy osoby. Zapraszam. Jeśli ktoś mnie słyszy... Czterdzieści osiem... czterdzieści dziewięć... pięćdziesiąt... Proszę doprowadzić następną osobę. Jeszcze jedna musi być.
(Głos z sali: Pięćdziesiąt pięć.)
Pięćdziesiąt pięć? No, ja mam tu...
(Głos z sali: Nie ma tylu, ja liczyłem.)
Dobrze, teraz już jest... Nie, jeszcze nie ma. Czterdzieści siedem osób jest w tej chwili.
(Głos z sali: Głosujmy.)
Ale jest czterdzieści siedem osób w tej chwili.
(Głos z sali: Wchodzą następni.)
Dobrze, w takim razie głosujemy.
Poprawka dwieście druga modyfikuje wytyczną do przepisu upoważniającego do wydania rozporządzenia określającego między innymi warunki i tryb występowania przez uczelnie niepubliczne o dotacje na pomoc materialną dla studentów i doktorantów. W myśl tej poprawki minister wydając rozporządzenie będzie musiał wziąć pod uwagę nie tylko liczbę studentów i doktorantów będących w trudnej sytuacji materialnej, ale również liczbę kształconych w uczelni studentów studiów stacjonarnych i uczestników stacjonarnych studiów doktoranckich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję bardzo.
48 głosów za, 3 osoby wstrzymały się od głosu. (Głosowanie nr 168)
Poprawka dwieście trzecia ogranicza jedynie do uczelni publicznych prawo ministra do przyznawania uczelniom dodatkowych środków finansowych na kształcenie studentów z tytułu prowadzenia studiów na szczególnie wysokim poziomie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
47 głosów za, 1 - przeciw, 3 osoby wstrzymały się od głosu. (Głosowanie nr 169)
Poprawka dwieście czwarta zmierza do tego, aby minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego, określając w drodze rozporządzenia wskaźniki kosztochłonności poszczególnych kierunków, makrokierunków studiów i międzykierunkowych studiów stacjonarnych, musiał wziąć pod uwagę również standardy kształcenia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
14 głosów za, 34 - przeciw i 3 osoby wstrzymały się od głosu. (Głosowanie nr 170)
Poprawka została odrzucona.
Poprawka dwieście szósta zmierza do tego, aby minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego, określając w drodze rozporządzenia zasady podziału dotacji w zakresie zadań związanych z kształceniem studentów studiów stacjonarnych oraz zadań związanych ze świadczeniami zdrowotnymi wykonywanymi w ramach kształcenia studentów studiów stacjonarnych, musiał wziąć pod uwagę także jakość kształcenia w uczelni.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Damy jeszcze szansę nowemu kworum, z nową brodą...
Dziękuję.
53 osoby głosowały: 15 za, 36 - przeciw, a 2 wstrzymały się od głosu. (Głosowanie nr 171)
Poprawka dwieście dziewiąta wyłącza z katalogu określającego przychody uczelni dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie lub finansowanie kosztów realizacji inwestycji.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
51 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 172)
Poprawka dwieście dwunasta uściśla, że niewykorzystane w danym roku środki finansowe uczelni publicznej oraz środki finansowe uczelni niepublicznej, pochodzące z budżetu państwa lub z budżetu jednostek samorządu terytorialnego albo ich związków, pozostają w dyspozycji tych uczelni.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dajemy jeszcze szansę...
Dziękuję bardzo.
15 senatorów głosowało za, 37 - przeciw, 3 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 173)
Poprawka dwieście piętnasta uściśla przepisy dotyczące amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych uczelni publicznych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 senatorów głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 174)
Poprawka dwieście szesnasta zmierza do rozdzielenia funduszy pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na dwa odrębne fundusze.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
11 senatorów głosowało za, 33 - przeciw i 11 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 175)
Poprawka dwieście siedemnasta ogranicza wysokość dotacji na pomoc materialną dla doktorantów do 3% wysokości dotacji na bezzwrotną pomoc materialną, a także określa ograniczenie w zakresie wysokości środków z tej dotacji, które mogą być przeznaczone na remonty domów i stołówek studenckich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
Czekam. Proszę bardzo, Panie Senatorze, może pan jeszcze głosować...
(Głos z sali: Nie mogę.)
Ale nie chce.
Dobrze. Wyświetlamy wynik.
52 senatorów głosowało za, 3 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 176)
Poprawka dwieście osiemnasta ma na celu umożliwianie przeznaczenia części środków funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów na pokrywanie kosztów realizacji zadań związanych z przyznawaniem i wypłacaniem stypendiów i zapomóg ponoszonych przez uczelnie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 senatorów głosowało za, 1 senator wstrzymał się od głosu, a 1 pobłądził i nie głosował. (Głosowanie nr 177)
Poprawka dwieście dziewiętnasta ma na celu umożliwienie uczelni niepublicznej tworzenia własnego funduszu stypendialnego dla pracowników, studentów i doktorantów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 178)
Poprawka dwieście dwudziesta pierwsza zmierza do dodania w art. 103 zdania drugiego, zgodnie z którym uczelnia nie jest przedsiębiorcą lub przedsiębiorstwem w rozumieniu tych ustaw.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
15 senatorów głosowało za, 34 - przeciw, 8 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 179)
Poprawka dwieście dwudziesta druga zmierza do rezygnacji z postanowienia, iż pracownicy naukowi są nauczycielami akademickimi.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
6 senatorów głosowało za, 45 - przeciw, 7 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 180)
Poprawki dwieście dwudziesta trzecia i dwieście dwudziesta piąta mają na celu utrzymanie dotychczas stosowanej nazwy dla grupy stanowisk pracowniczych, to jest nazwy "dyplomowany bibliotekarz", oraz ujednolicenie terminologii w ustawie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
56 senatorów głosowało za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 181)
Poprawki dwieście dwudziesta siódma i trzysta osiemdziesiąta ósma zmierzają do rezygnacji z możliwości zatrudnienia na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora, jeżeli posiada stopień naukowy doktora oraz znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej, potwierdzone w trybie określonym statutem, oraz znoszą obowiązek uzyskania opinii centralnej komisji do spraw stopni i tytułu w tym zakresie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
12 senatorów głosowało za, 40 - przeciw, 6 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 182)
Poprawki dwieście dwudziesta ósma i trzysta osiemdziesiąta ósma znoszą obowiązek uzyskania opinii centralnej komisji do spraw stopni i tytułów przy zatrudnianiu na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora, ale wykazującej znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
9 senatorów głosowało za, 40 - przeciw, 9 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 183)
Poprawka dwieście dwudziesta dziewiąta zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której warunkiem zatrudnienia osoby nieposiadającej stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu naukowego profesora na stanowisku profesora nadzwyczajnego w uczelni jest uzyskanie pozytywnej opinii centralnej komisji do spraw stopni i tytułu.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
33 senatorów głosowało za, 20 - przeciw, 6 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 184)
Poprawka dwieście trzydziesta zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której statut uczelni niepublicznej może ustanowić inne niż określone w ustawie stanowiska pracownicze oraz kwalifikacje wymagane do ich objęcia, a także odmiennie uregulować prawa i obowiązki pracowników.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 senatorów głosowało za, 41 - przeciw, 7 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 185)
Poprawka dwieście trzydziesta druga zmierza do zastąpienia błędnie użytej alternatywy nierozłącznej alternatywą rozłączną.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 186)
Poprawka dwieście trzydziesta trzecia zmierza do ustanowienia zasady, zgodnie z którą na podstawie mianowania zatrudnia się nauczyciela akademickiego tylko w pełnym wymiarze pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 3 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 187)
Poprawka dwieście trzydziesta czwarta zmierza do ustanowienia zasady, zgodnie z którą stosunek pracy z pracownikiem bibliotecznym lub pracownikiem dokumentacji i informacji naukowej, zatrudnionym na stanowisku kustosza bibliotecznego, starszego bibliotekarza i starszego dokumentalisty, nawiązuje się na podstawie mianowania.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję, dziękuję.
10 senatorów głosowało za, 36 - przeciw, 13 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 188)
Poprawka dwieście trzydziesta piąta zmierza do dodania do ustawy przepisów, zgodnie z którymi senat uczelni określa rodzaje i liczbę stanowisk, na których nauczyciele akademiccy są zatrudniani na podstawie mianowania z uwzględnieniem zasady, że w uczelni publicznej nauczyciele akademiccy zatrudnieni na podstawie mianowania stanowią nie mniej niż połowę wszystkich nauczycieli akademickich zatrudnionych w uczelni jako w podstawowym miejscu pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
12 senatorów głosowało za, 39 - przeciw, 8 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 189)
Poprawka dwieście trzydziesta szósta zmierza do dodania do ustawy przepisów, zgodnie z którymi senat uczelni określa rodzaje stanowisk, na których nauczyciele akademiccy są zatrudniani na podstawie mianowania ze wskazaniem, na które z nich mianuje się na czas określony, a na które na czas nieokreślony, z uwzględnieniem zasady, że w uczelni publicznej nauczyciele akademiccy zatrudnieni na podstawie mianowania stanowią nie mniej niż połowę wszystkich nauczycieli akademickich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
11 senatorów głosowało za, 37 - przeciw, 11 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 190)
Poprawka dwieście trzydziesta siódma zmierza do modyfikacji art. 116, w szczególności poprzez rezygnację z określenia elementów umowy o pracę zawieranej z nauczycielem akademickim, wprowadzenie zasady, w myśl której akty mianowania sporządza się na piśmie pod rygorem nieważności, oraz sprecyzowanie, że oświadczenie, czy uczelnia jest dla nauczyciela akademickiego podstawowym miejscem pracy w rozumieniu ustawy, sporządza się w formie pisemnej.
(Głos z sali: Na piśmie.)
Zwrot "na piśmie" to rusycyzm.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
20 senatorów głosowało za, 37 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 191)
Poprawka dwieście trzydziesta ósma zmierza do modyfikacji art. 116 ust. 2 poprzez uściślenie, że oświadczenie, czy uczelnia jest dla nauczyciela akademickiego podstawowym miejscem pracy w rozumieniu ustawy, sporządza się w formie pisemnej.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
57 senatorów głosowało za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 192)
Dwieście trzydziesta dziewiąta ma charakter redakcyjny.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
56 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 193)
Dwieście czterdziesta zmierza do skreślenia przepisu, zgodnie z którym uczelnia, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony na podstawie mianowania, jest jego podstawowym miejscem pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
22 głosowało za, 27 - przeciw, 10 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 194)
Dwieście czterdziesta pierwsza zmierza do ustanowienia regulacji, w myśl której mianowanie po raz pierwszy w uczelni następuje na podstawie wyniku otwartego konkursu przeprowadzanego przez uczelnię mającą zatrudnić kandydata. Poprawka ta określa także skład komisji konkursowej, przyczynę unieważnienia konkursu oraz ustanawia zasadę, że warunki, które powinni spełniać kandydaci otwartego konkursu, a także protokół zakończonego lub unieważnionego konkursu podaje się do wiadomości publicznej w informatorze publikowanym w postaci elektronicznej przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 głosowało za, 43 - przeciw, 6 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 195)
Dwieście czterdziesta druga ma charakter redakcyjny.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 196)
Poprawka dwieście czterdziesta trzecia ma na celu dodanie w ustawie przepisu merytorycznego, który będzie stanowił podstawę do pobierania opłaty za wydanie legitymacji służbowej.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
56 głosowało za, 1 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 197)
Dwieście czterdziesta czwarta...
(Głos z sali: ...piąta.)
...piąta, przepraszam, zmierza do tego, aby rozwiązanie stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim za wypowiedzeniem następowało z końcem roku akademickiego, nie zaś z końcem semestru.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
17 głosowało za, 34 - przeciw, 6 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 198)
Dwieście czterdziesta szósta zmierza do modyfikacji przepisu określającego przesłanki rozwiązania za wypowiedzeniem przez rektora stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim poprzez sprecyzowanie, że stosunek pracy rozwiązuje uczelnia, a nie rektor.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
16 głosowało za, 37 - przeciw, 4 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 199)
Dwieście czterdziesta ósma ma na celu doprecyzowanie, iż podstawą rozwiązania stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim jest otrzymanie przez niego dwóch kolejnych negatywnych ocen.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu, a 1 nie głosował, bo zajęty jest rozmową z kolegą filmowcem. (Głosowanie nr 200)
Dziękuję.
(Senator Krzysztof Piesiewicz: Donosy?)
To widać, na wizji jesteśmy.
(Senator Krzysztof Piesiewicz: Ale tak publicznie?)
A czy ja powiedziałem, że to pan? Ale nożyce się odezwały. (Wesołość na sali)
Dwieście czterdziesta... dwieście pięćdziesiąta uzupełnia katalog przyczyn uzasadniających rozwiązanie za wypowiedzeniem stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim o podjęcie dodatkowego zatrudnienia lub prowadzenie działalności gospodarczej bez uzyskania zgody rektora.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 201)
Dwieście pięćdziesiąta czwarta skreśla regulację będącą powtórzeniem normy sformułowanej w innym przepisie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Proszę nie utrudniać.
Dziękuję.
54 głosowało za, 1 - przeciw, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 202)
Dwieście pięćdziesiąta piąta zmierza do modyfikacji jednej z przesłanek rozwiązania przez rektora stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim bez wypowiedzenia tak, aby było to możliwe w przypadku niedostarczenia orzeczenia potwierdzającego zdolność do pracy na zajmowanym stanowisku wydanego przez lekarza prowadzącego badania okresowe lub kontrolne w czasie jednego miesiąca od daty wydania orzeczenia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 głosowało za, 42 - przeciw, 5 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 203)
Będziemy głosowali nad poprawkami dwieście pięćdziesiątą szóstą i dwieście dziewięćdziesiątą. Poprawki dwieście pięćdziesiąta szósta i dwieście dziewięćdziesiąta mają na celu precyzyjne wskazanie, co należy rozumieć pod pojęciami "plagiat", "inne oszustwo naukowe", "korupcja" i "płatna protekcja".
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 204)
Poprawki dwieście pięćdziesiąta siódma i...
(Głos z sali: Nie, ósma.)
Dwieście pięćdziesiąta ósma zmierza do ustanowienia kolejnej przesłanki rozwiązania przez rektora stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim bez wypowiedzenia, przesłanki w postaci skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 205)
Dwieście pięćdziesiąta dziewiąta zmierza do ustanowienia kolejnej przesłanki rozwiązania przez rektora stosunku pracy z mianowanym nauczycielem akademickim bez wypowiedzenia, przesłanki w postaci porzucenia pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 głosowało za, 41 - przeciw, 4 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 206)
Dwieście sześćdziesiąta rozszerza katalog przypadków, w których stosunek pracy mianowanego nauczyciela akademickiego wygaśnie z mocy prawa, o prawomocne orzeczenie środka karnego w postaci zakazu zajmowania określonego stanowiska, jeśli orzeczenie to dotyczy wykonywania obowiązków nauczyciela akademickiego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 głosowało za, 1 - przeciw, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 207)
Poprawki dwieście sześćdziesiąta pierwsza i dwieście dziewięćdziesiąta czwarta rozszerzają katalog przypadków, w których stosunek pracy mianowanego nauczyciela akademickiego wygaśnie z mocy prawa, o odbywanie kary pozbawienia wolności lub ograniczenia wolności.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosowało za, 1 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 208)
Dwieście sześćdziesiąta druga zmierza do modyfikacji przesłanki wygaśnięcia z mocy prawa stosunku pracy mianowanego nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku profesora zwyczajnego lub nadzwyczajnego tak, aby było to możliwe z końcem roku akademickiego, w którym ukończył on sześćdziesiąty piąty rok życia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Proszę bardzo, wyświetlamy wyniki.
3 senatorów głosowało za, 47 - przeciw, 7 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 209)
Poprawka dwieście sześćdziesiąta trzecia zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której stosunek pracy mianowanego nauczyciela akademickiego zatrudnionego na stanowisku profesora zwyczajnego lub nadzwyczajnego wygasa z końcem roku akademickiego, w którym ukończył on siedemdziesiąty rok życia, a zatrudnionego na innym stanowisku - z końcem roku akademickiego, w którym ukończył on sześćdziesiąty piąty rok życia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
15 głosowało za, 37 - przeciw, 5 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 210)
Dwieście sześćdziesiąta czwarta zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której stosunek pracy mianowanego nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję rektora przekształca się na czas pozostały do zakończenia pełnienia tej funkcji w stosunek pracy na podstawie umowy o pracę z końcem roku akademickiego, w którym ukończył on sześćdziesiąty piąty, nie zaś siedemdziesiąty rok życia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
6 głosów za, 43 - przeciw, 8 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 211)
Poprawka dwieście sześćdziesiąta piąta zmierza do skreślenia przepisu, zgodnie z którym rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę z nauczycielem akademickim następuje na zasadach określonych w kodeksie pracy, z tym że rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem następuje z końcem semestru.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
6 głosów za, 43 - przeciw, 7 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 212)
Poprawka dwieście sześćdziesiąta szósta zmierza do tego, aby rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem z nauczycielem akademickim zatrudnionym na podstawie umowy o pracę następowało z końcem roku akademickiego, nie zaś z końcem semestru.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
15 głosów za, 37 przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 213)
Poprawka dwieście sześćdziesiąta ósma ma charakter redakcyjny.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 2 - przeciw, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 214)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta rozszerza katalog wyłączeń od obowiązku uzyskania przez nauczyciela akademickiego zgody rektora na podjęcie dodatkowego zatrudnienia na podstawie stosunku pracy o podjęcie zatrudnienia w Trybunale Konstytucyjnym.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
52 głosy za, 3 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 215)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta pierwsza zmierza do ustanowienia regulacji, zgodnie z którą zasady ustalania zakresu obowiązków nauczycieli akademickich, rodzaje zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków oraz wymiar zajęć dydaktycznych dla poszczególnych stanowisk w granicach określonych ustawą oraz sposób obliczania godzin dydaktycznych określa statut uczelni lub uchwała senatu.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
12 głosów za, 38 - przeciw, 7 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 216)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta druga obniża maksymalny roczny wymiar zajęć dydaktycznych dla pracowników naukowo-dydaktycznych do dwustu dziesięciu godzin dydaktycznych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
51 głosów za, 3 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 217)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta trzecia zmierza do tego, aby prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze trzydziestu sześciu dni roboczych w ciągu roku przysługiwało nie tylko nauczycielom akademickim, ale również pracownikom bibliotecznym oraz pracownikom dokumentacji i informacji naukowej zatrudnionym na stanowiskach kustosza bibliotecznego, starszego bibliotekarza i starszego dokumentalisty.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
15 głosów za, 36 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 218)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta czwarta eliminuje z ustawy przepis ustalający urlop proporcjonalny do wymiaru zatrudnienia dla nauczycieli akademickich zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 głosów za, 40 - przeciw, 6 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 219)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta piąta zmierza do tego, aby uprawnienia urlopowe przyznawane nauczycielom akademickim przysługiwały również pracownikom bibliotecznym oraz pracownikom dokumentacji i informacji naukowej zatrudnionym na stanowiskach kustosza bibliotecznego, starszego bibliotekarza i starszego dokumentalisty.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
14 głosów za, 36 - przeciw, 6 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 220)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta szósta zmierza do wydłużenia: po pierwsze, płatnego urlopu naukowego nauczyciela akademickiego przygotowującego rozprawę habilitacyjną z sześciu do dwunastu miesięcy; po drugie, płatnego urlopu naukowego nauczyciela akademickiego przygotowującego rozprawę doktorską z trzech do sześciu miesięcy; po trzecie, płatnego urlopu dla poratowania zdrowia nauczyciela akademickiego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, po przepracowaniu przez niego co najmniej pięciu lat na uczelni, z sześciu do dwunastu miesięcy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
15 głosów za, 37 - przeciw, 3 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 221)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta siódma zmierza do wydłużenia płatnego urlopu naukowego nauczyciela akademickiego przygotowującego rozprawę habilitacyjną z sześciu miesięcy do jednego roku.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
17 głosów za, 35 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 222)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta ósma zmierza do wydłużenia płatnego urlopu naukowego nauczyciela akademickiego przygotowującego rozprawę doktorską z trzech do sześciu miesięcy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
17 głosów za, 37 - przeciw, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 223)
Poprawka dwieście siedemdziesiąta dziewiąta zmierza do ustanowienia regulacji, zgodnie z którą nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, po przepracowaniu co najmniej trzech, nie zaś pięciu lat na uczelni, ma prawo do płatnego urlopu dla poratowania zdrowia w wymiarze nieprzekraczającym jednorazowo dwunastu, nie zaś sześciu miesięcy, jeżeli stan jego zdrowia wymaga powstrzymania się od pracy w celu przeprowadzenia zaleconego leczenia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
13 głosów za, 39 - przeciw, 4 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 224)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta zmierza do ustanowienia regulacji, zgodnie z którą nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, po przepracowaniu co najmniej trzech, nie zaś pięciu lat na uczelni, ma prawo do płatnego urlopu dla poratowania zdrowia w wymiarze nieprzekraczającym jednorazowo sześciu miesięcy, jeżeli stan jego zdrowia wymaga powstrzymania się od pracy w celu przeprowadzenia zaleconego leczenia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
14 głosów za, 39 - przeciw, 3 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 225)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta druga przewiduje prawo do uzyskania płatnego urlopu dla celów naukowych oraz płatnego urlopu dla poratowania zdrowia dla pracowników bibliotecznych, pracowników dokumentacji i informacji zatrudnionych na określonych stanowiskach.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
14 głosów za, 37 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 226)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta trzecia ma na celu przyznanie nauczycielowi akademickiemu, który po raz pierwszy podejmuje pracę na uczelni na podstawie mianowania na stanowisko asystenta, wykładowcy, lektora lub instruktora, prawa do jednorazowego zasiłku na zagospodarowanie w wysokości dwumiesięcznego należnego wynagrodzenia zasadniczego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
48 głosów za, 5 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 227)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta czwarta zmierza do dodania do ustawy przepisów, zgodnie z którymi nauczyciel akademicki ma prawo do podyplomowego doskonalenia się oraz innych form kształcenia zawodowego na koszt uczelni.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
10 głosów za, 42 - przeciw, 4 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 228)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta piąta zmierza do dodania do ustawy przepisu, zgodnie z którym nauczycielom akademickim przysługują uprawnienia twórców w zakresie ochrony praw autorskich i praw pokrewnych oraz pomoc uczelni w razie ich naruszenia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
20 głosów za, 31 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 229)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta ósma zmierza do tego, aby w składzie orzekającym komisji dyscyplinarnej do spraw nauczycieli akademickich przy Radzie Głównej Szkolnictwa Wyższego zasiadał co najmniej jeden student.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
48 głosów za, 2 - przeciw, 6 osób wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 230)
Poprawka dwieście osiemdziesiąta dziewiąta dodaje do ustawy przepis wskazujący, na czyj wniosek wszczynane jest postępowanie dyscyplinarne w stosunku do nauczyciela akademickiego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 głosy za, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 231)
Poprawka dwieście dziewięćdziesiąta druga zmierza do tego, aby od prawomocnego orzeczenia komisji dyscyplinarnej drugiej instancji stronom służyło odwołanie do sądu apelacyjnego, sądu pracy i ubezpieczeń społecznych właściwego dla siedziby uczelni, nie zaś do Sądu Apelacyjnego w Warszawie - Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
Proszę o wyświetlenie wyników.
14 głosów za, 35 - przeciw, 7 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 232)
Poprawka dwieście dziewięćdziesiąta piąta zmierza do tego, aby ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego przysługiwały uprawnienia rektora, jeżeli przewinienie zarzucane jest rektorowi, prorektorom, przewodniczącemu uczelnianej komisji dyscyplinarnej oraz przewodniczącym i członkom komisji dyscyplinarnej przy Radzie Głównej Szkolnictwa Wyższego nie tylko w postępowaniu wyjaśniającym, ale również w postępowaniu dyscyplinarnym.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
47 głosów za, 5 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 233)
Poprawka dwieście dziewięćdziesiąta siódma zmierza do tego, aby wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w relacji do kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla kustoszy dyplomowanych, dokumentalistów dyplomowanych, adiunktów bibliotecznych oraz adiunktów dokumentacji i informacji naukowej nie była niższa niż 261,2%, a wysokość przeciętnego wynagrodzenia w relacji do kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla asystentów bibliotecznych oraz asystentów dokumentacji i informacji naukowej nie była niższa niż 130,6%.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 głosy za, 4 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 234)
Poprawka trzysta pierwsza zmierza do tego, aby minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw pracy, określił w drodze rozporządzenia: po pierwsze, okresy pracy i inne okresy uprawniające nauczyciela akademickiego do dodatku za staż pracy; po drugie, sposób obliczania godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków określanych stawką miesięczną, wynikających z osobistego zaszeregowania nauczyciela akademickiego oraz pracownika niebędącego nauczycielem akademickim; po trzecie, sposób ustalania i zaliczania godzin pracy, w tym godzin ponadwymiarowych przypadających w okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy w celu ustalenia wysokości wynagrodzenia przysługującego w tym okresie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 235)
Poprawka trzysta trzecia zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której w przypadku gdy ponadzakładowy układ zbiorowy pracy dla pracowników uczelni publicznych traci moc, stosuje się przepisy wydane przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw pracy, dotyczące warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych na uczelni publicznej.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
6 głosów za, 40 - przeciw, 11 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 236)
Poprawka trzysta piąta zmierza do ustanowienia regulacji, w myśl której do obliczania wynagrodzenia nauczyciela akademickiego za okres usprawiedliwionej nieobecności w pracy stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wynagradzania za urlop wypoczynkowy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
7 głosów za, 40 - przeciw, 10 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 237)
Poprawka trzysta szósta zmierza do zapewnienia spójności ustawy z przepisami kodeksu pracy w zakresie prawa do wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 głosy za, 1 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 238)
Poprawka trzysta siódma zmierza do zapewnienia spójności ustawy z przepisami kodeksu pracy w zakresie prawa do zasiłku chorobowego za czas niezdolności do pracy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 239)
Poprawka trzysta ósma rozszerza zakres podmiotowy prawa do dodatku za staż pracy, by prawo to obejmowało wszystkich pracowników uczelni, nie tylko nauczycieli akademickich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
56 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 240)
Poprawka trzysta dziesiąta formułuje przepis merytoryczny umożliwiający rektorowi przyznawanie pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi nagród za osiągnięcia w pracy zawodowej. Poprawka ta określa również zasady naliczania środków na te nagrody.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
56 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 241)
Poprawka trzysta trzynasta zmierza do prawidłowego określania wysokości odpisu dokonywanego na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla byłych pracowników uczelni publicznej będących emerytami lub rencistami.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 3 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 242)
(Sygnał telefonu komórkowego)
Poprawka trzysta piętnasta zmierza do skreślenia przepisów, które z jednej strony stanowią, że w uczelniach niespełniających wymagań dotyczących nadawania stopnia naukowego doktora regulamin studiów wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, przy czym minister odmawia zatwierdzenia regulaminu z powodu jego niezgodności z przepisami prawa lub statutem, z drugiej zaś ustanawiają regulację, zgodnie z którą regulamin studiów wymaga zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, a w przypadku uczelni wojskowej, służb państwowych, artystycznych, medycznych oraz uczelni morskich - odpowiednio przez właściwego ministra.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
Jak to dobrze mieć podzielną uwagę. Można i przez telefon rozmawiać, i głosować.
11 głosów za, 35 - przeciw, 10 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 243)
Poprawka trzysta szesnasta ma charakter uściślający.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
53 głosy za, 1 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 244)
Poprawka trzysta siedemnasta zmierza do skreślenia przepisu upoważniającego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego do określenia w drodze rozporządzenia warunków, jakim muszą odpowiadać postanowienia regulaminu studiów w uczelniach niespełniających wymagań dotyczących uprawnień do nadawania stopnia naukowego doktora.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
6 głosów za, 40 - przeciw, 10 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 245)
Poprawka trzysta osiemnasta uchyla możliwość uregulowania w rozporządzeniu warunków skreślenia z listy studentów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
52 głosy za, 2 - przeciw, 2 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 246)
Poprawka trzysta dziewiętnasta zmierza do określenia proporcji między liczbą studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w uczelni publicznej poprzez odniesienie tych proporcji do każdego kierunku studiów, a nie do ogólnej liczby studentów uczelni.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
13 głosów za, 36 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 247)
Poprawka trzysta dwudziesta zmierza do utrzymania przepisów dotychczas obowiązującej ustawy w przedmiocie prowadzenia zajęć, sprawdzianów i egzaminów w języku obcym oraz utrzymania obowiązku organizowania zajęć z języka polskiego dla cudzoziemców przez uczelnie przyjmujące takie osoby na studia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 248)
Poprawka trzysta dwudziesta trzecia zmierza do wskazania, że tytuł naukowy nadawany jest w drodze decyzji.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 249)
Poprawka trzysta dwudziesta czwarta ma na celu skreślenie budzącego wątpliwości przepisu uprawniającego ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego do wydawania upoważnień do drukowania dyplomów i świadectw.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał od głosu?
Dziękuję.
49 głosów za, 5 senatorów wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 250)
Poprawka trzysta dwudziesta piąta rozszerza zakres spraw przekazanych do uregulowania w rozporządzeniu o rodzaje tytułów zawodowych nadawanych absolwentom jednolitych studiów magisterskich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 251)
Poprawka trzysta dwudziesta siódma rozszerza zakres spraw przekazanych do uregulowania w rozporządzeniu o warunki wydawania i wzory dyplomów ukończenia studiów prowadzonych wspólnie przez różne uczelnie i instytucje naukowe, również zagraniczne.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
51 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 252)
Poprawka trzysta dwudziesta ósma ma na celu wyeliminowanie z przepisu niezdefiniowanego pojęcia "certyfikat".
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 253)
Poprawka trzysta trzydziesta zmierza do tego, aby odwołanie przysługiwało od wszystkich decyzji komisji rekrutacyjnej, a nie tylko od decyzji o nieprzyjęciu na studia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Apeluję o podzielność uwagi do senatora na stanowisku pięćdziesiątym szóstym.
Dziękuję.
Proszę wyświetlić.
54 senatorów głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 254)
Poprawka trzysta trzydziesta pierwsza zmierza do tego, aby zgoda kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni przyjmującej studenta przenoszącego się z innej uczelni wyrażana była w drodze decyzji.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 255)
Poprawka trzysta trzydziesta czwarta zmierza do tego, aby rektor w porozumieniu z uczelnianym organem samorządu studenckiego i uczelnianym organem samorządu doktorantów dokonywał podziału nie tylko dotacji na zadania związane z bezzwrotną pomocą materialną dla studentów oraz doktorantów, ale również środków przeznaczonych na wypłatę stypendiów i zapomóg oraz remonty i modernizację domów i stołówek studenckich, o których mowa w art. 100 ust. 5.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
15 senatorów głosowało za, 39 - przeciw, 3 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 256)
Poprawka trzysta trzydziesta siódma zmierza do ustanowienia zasady, w myśl której wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawniająca do ubiegania się o stypendium socjalne, ustalona przez rektora w porozumieniu z uczelnianym organem samorządu studenckiego, nie może być niższa niż kwota 316 zł oraz wyższa niż 250% tej kwoty.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
19 senatorów głosowało za, 34 - przeciw, 4 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 257)
Poprawka trzysta trzydziesta ósma uściśla odesłanie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 1 - przeciw i 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 258)
Poprawka trzysta trzydziesta dziewiąta zmierza do ujednolicenia zasad ustalania wysokości dochodu uprawniającego do ubiegania się o świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym takie, jak: stypendium socjalne, stypendium mieszkaniowe, stypendium na wyżywienie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 259)
Poprawka trzysta czterdziesta trzecia zmienia przesłankę udzielania stypendium specjalnego dla osób niepełnosprawnych. Stypendium takie będzie mógł otrzymać student z tytułu niepełnosprawności potwierdzonej orzeczeniem właściwego organu.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 260)
Poprawka trzysta czterdziesta czwarta rozszerza katalog stypendiów, o które będzie mógł ubiegać się na pierwszym roku studiów drugiego stopnia student spełniający kryteria określone w zmienianym przepisie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
56 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 261)
Poprawka trzysta czterdziesta piąta ma na celu umożliwienie studentowi studiów stacjonarnych otrzymywania stypendium mieszkaniowego również z tytułu zamieszkiwania z niepracującym małżonkiem lub dzieckiem studenta w domu studenckim lub w obiekcie innym niż dom studencki.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 2 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 262)
Poprawka trzysta czterdziesta szósta zmierza do tego, aby stypendium za wyniki w nauce lub w sporcie mogło być przyznawane również na semestr, a nie tylko na cały rok akademicki.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 1 - przeciw, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 263)
Poprawka trzysta czterdziesta ósma zmierza do tego, aby stypendium na wyżywienie i stypendium mieszkaniowe nie przysługiwały studentowi, który po ukończeniu jednego kierunku studiów kontynuuje naukę na drugim kierunku studiów, chyba że kontynuuje on studia po ukończeniu studiów pierwszego stopnia w celu uzyskania tytułu zawodowego magistra.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
48 senatorów głosowało za, 5 - przeciw, 4 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 264)
Poprawka trzysta czterdziesta dziewiąta ma na celu ustawowe określenie katalogu przyczyn uzasadniających skreślenie studenta z listy studentów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
56 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 265)
Poprawka trzysta pięćdziesiąta uściśla, z jakich środków finansowane będzie stypendium przyznane studentowi ostatniego roku studiów odbywającemu staż przygotowujący do podjęcia obowiązków nauczyciela akademickiego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
56 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 266)
Poprawki trzysta pięćdziesiąta druga i trzysta sześćdziesiąta ósma mają na celu umożliwienie właściwemu organowi stwierdzenia nieważności postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego, jeśli zaistniały określone w ustawie przesłanki. Jednocześnie z katalogu kar dyscyplinarnych wyłączono unieważnienie postępowania o nadanie tytułu zawodowego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 senatorów głosowało za, 1 wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 267)
Poprawka trzysta pięćdziesiąta trzecia zmniejsza wymagania, które muszą być spełnione przez jednostkę organizacyjną, aby mogła prowadzić studia doktoranckie. Poprawka ta ustanawia zasadę, w myśl której studia doktoranckie mogą prowadzić jednostki organizacyjne uczelni posiadające uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora w zakresie dyscyplin odpowiadających tym uprawnieniom.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
13 senatorów głosowało za, 33 - przeciw, 10 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 268)
Poprawka trzysta pięćdziesiąta szósta zmienia zasady i formy odbywania praktyk zawodowych przez doktorantów. W myśl tej poprawki doktoranci mają obowiązek odbywania praktyk zawodowych w formie uczestniczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych pod nadzorem nauczyciela akademickiego, których maksymalny wymiar nie może przekraczać dziewięćdziesięciu godzin dydaktycznych rocznie, przy czym można im powierzyć samodzielne prowadzenie zajęć dydaktycznych na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
7 senatorów głosowało za, 40 - przeciw, 9 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 269)
Poprawka trzysta pięćdziesiąta siódma ma na celu umożliwianie przyznawania doktorantom pomocy materialnej w takich samych formach jak w wypadku studentów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 1 senator wstrzymał się od głosu.
(Głosowanie nr 270)
Poprawka trzysta pięćdziesiąta ósma ma na celu określenie szczegółowych kryteriów przyznawania doktorantowi stypendium za wyniki w nauce.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 senatorów głosowało za, 1 senator wstrzymał się od głosu. (Głosowanie nr 271)
Poprawka trzysta sześćdziesiąta trzecia zmierza do tego, aby do decyzji w indywidualnych sprawach studenckich i doktoranckich oraz innych sprawach wskazanych w zmienianym przepisie znalazły zastosowanie także przepisy o zaskarżeniu decyzji do sądu administracyjnego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
53 senatorów głosowało za, 3 wstrzymało się od głosu. (Głosowanie nr 272)
Trzysta sześćdziesiąta szósta zmierza do tego, aby do samorządu doktorantów znalazły zastosowanie również odpowiednio przepisy o finansowaniu funkcjonowania samorządu studenckiego oraz przepisy dotyczące decyzji w sprawach nadzoru nad działalnością uczelnianego samorządu studenckiego.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 senatorów głosowało za, 1 - przeciw, 1 wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 273)
Poprawka trzysta sześćdziesiąta siódma zmierza do tego, aby do uczelnianych organizacji doktorantów oraz stowarzyszeń doktorantów znalazły zastosowanie również odpowiednio przepisy dotyczące decyzji w sprawach nadzoru nad działalnością uczelnianych organizacji doktorantów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
No, trudno, proszę wyświetlić wyniki.
54 głosy za, 1 senator wstrzymał się od głosowania, 1 nie głosował, choć był obecny. (Głosowanie nr 274)
Poprawka trzysta sześćdziesiąta ósma zmierza do uwzględnienia faktu, że sprawy do komisji dyscyplinarnej wnosi rzecznik dyscyplinarny.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 275)
Poprawka trzysta siedemdziesiąta formułuje przepis określający przesłanki wznowienia postępowania dyscyplinarnego w sprawach studenckich analogicznie do przepisu, który określa takie przesłanki w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli akademickich.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 276)
Poprawka trzysta siedemdziesiąta pierwsza zmierza do tego, aby od prawomocnego orzeczenia odwoławczej komisji dyscyplinarnej w sprawach studenckich służyła skarga do sądu administracyjnego, a nie odwołanie do sądu okręgowego przez wydział karny odwoławczy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
(Senator Teresa Liszcz: Im gorzej, tym lepiej.)
54 głosy za, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 277)
Poprawki trzysta siedemdziesiąta trzecia i trzysta siedemdziesiąta dziewiąta zmierzają do tego, aby Katolicki Uniwersytet Lubelski i Papieska Akademia Teologiczna musiały finansować z własnych środków jedynie koszty realizacji środków trwałych w budowie służących procesowi dydaktycznemu, a nie wszystkie inwestycje.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
44 głosy za, 5 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 278)
Poprawka trzysta siedemdziesiąta piąta zmierza do tego, aby szpital mógł udostępniać oddział szpitalny na potrzeby wykonywania zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych również niepublicznej uczelni medycznej prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
10 głosów za, 32 - przeciw, 13 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 279)
Poprawka trzysta siedemdziesiąta szósta zmierza do dokonania w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej wszelkich niezbędnych zmian wynikających z przyjęcia ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 280)
Trzysta siedemdziesiąta siódma...
(Głos z sali: Była.)
Przepraszam. Poprawka trzysta siedemdziesiąta ósma skreśla przepis, który zmierzał do objęcia lustracją rektorów, prorektorów, kierowników podstawowych jednostek organizacyjnych w publicznych i niepublicznych szkołach wyższych, a także członków Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego, Państwowej Komisji Akredytacyjnej i centralnej komisji do spraw stopni i tytułów.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
35 głosów za, 15 - przeciw, 5 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 281)
Poprawka trzysta osiemdziesiąta dodaje przepis zmieniający ustawę o pożyczkach i kredytach studenckich jako legislacyjną konsekwencję uchwalenia ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
51 głosów za, 2 senatorów wstrzymało się od głosowania, 1 senator nie głosował. (Głosowanie nr 282)
Poprawka trzysta osiemdziesiąta pierwsza dodaje przepis zmieniający ustawę o Państwowym Ratownictwie Medycznym, skreślający upoważnienie do wydania rozporządzenia określającego minimalne wymagania programowe wyższych studiów zawodowych oraz kierunków kształcących ratowników medycznych oraz zakres wiedzy niezbędnej do przygotowania zawodowego ratowników medycznych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
51 głosów za, 5 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 283)
Poprawka trzysta dziewięćdziesiąta druga dodaje brakujący przepis przejściowy, w myśl którego istniejące w dniu wejścia w życie ustawy państwowe i niepaństwowe szkoły wyższe zawodowe staną się odpowiednio uczelniami publicznymi i niepublicznymi. Ponadto poprawka ta ma na celu zapewnienie spójności terminologicznej.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Proszę, wyświetlamy wyniki.
55 głosów za, 1 - przeciw, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 284)
Poprawka trzysta dziewięćdziesiąta czwarta określa szczegółowe zasady, na jakich nazwy uczelni zostaną dostosowane do wymagań przewidzianych w art. 3 ustawy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
56 głosów za, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 285)
Poprawka trzysta dziewięćdziesiąta piąta dodaje przepis, zgodnie z którym z dniem wejścia w życie ustawy grunty oddane przez samorząd uczelni publicznej w użytkowanie wieczyste stają się jej własnością za zgodą rady gminy.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
15 głosów za, 34 - przeciw, 7 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 286)
Poprawki trzysta dziewięćdziesiąta szósta i trzysta dziewięćdziesiąta ósma wskazują przepisy, które znajdą zastosowanie we wszczętych i niezakończonych postępowaniach dotyczących pozwoleń na utworzenie uczelni oraz uprawnień do prowadzenia kierunku.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
54 głosy za, 1 - przeciw, 1 senator wstrzymał się od głosowania. (Głosowanie nr 287)
Poprawka trzysta dziewięćdziesiąta siódma skreśla przepis, na mocy którego minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego mógł, w drodze rozporządzenia, przekształcić istniejącą publiczną szkołę pomaturalną, realizującą co najmniej dwuletni program nauczania zawodowego, w uczelnię prowadzącą studia pierwszego stopnia.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
51 głosów za, 2 - przeciw, 4 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 288)
Poprawka czterysta pierwsza zmierza do tego, aby osoby zatrudnione na podstawie mianowania przed dniem wejścia w życie ustawy na stanowiskach: starszego kustosza i starszego dokumentalisty dyplomowanego, kustosza i dokumentalisty dyplomowanego, adiunkta bibliotecznego i adiunkta dokumentacji i informacji naukowej oraz asystenta bibliotecznego i asystenta dokumentacji i informacji naukowej, pozostały mianowane na tych stanowiskach po dniu wejścia w życie ustawy na takich samych zasadach.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
52 głosy za, 3 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 289)
Poprawka czterysta druga zmierza do ustanowienia regulacji, zgodnie z którą nauczyciele akademiccy, bez względu na rodzaj uczelni, zatrudnieni na stanowiskach profesorów na podstawie obowiązujących dotychczas w szkołach wyższych przepisów pozostają zatrudnieni w tych uczelniach na stanowiskach profesorów nadzwyczajnych.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
11 głosów za, 35 - przeciw, 9 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 290)
Poprawka czterysta trzecia poprawia błędne odesłanie.
Kto jest za?
Kto jest przeciw?
Kto wstrzymał się od głosu?
Dziękuję.
55 głosów za, 2 senatorów wstrzymało się od głosowania. (Głosowanie nr 291)
84. posiedzenie Senatu RP, spis treści , poprzednia część stenogramu , następna część stenogramu