Druk nr 668 Z
15 kwietnia 2004 r.
SENAT
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
V KADENCJA
SPRAWOZDANIE
Komisji Skarbu Państwa I Infrastruktury
(wraz z zestawieniem wniosków)
Komisja na posiedzeniu w dniu 15 kwietnia 2004 r. po rozpatrzeniu wniosków zgłoszonych w toku debaty w dniu 15 kwietnia 2004 r. nad ustawą
o zmianie ustawy o transporcie kolejowym,
przedstawia Wysokiemu Senatowi następujące stanowisko:
- Wysoki Senat raczy przyjąć wnioski zawarte w pkt: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 i 16.
Przewodnic
zący KomisjiSkarbu Państwa i Infrastruktury
(-) Jerzy Suchański
ZESTAWIENIE WNIOSKÓW do ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym |
||
1) |
w art. 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu: "1a) w art. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie: "1) metra, z wyjątkiem rozdziałów 2, 4a-8, 10 i 12 oraz art. 13 ust. 1;";";
|
Poprawka |
Uwaga: Przyjęcie poprawki nr 2 wyklucza głosowanie poprawek nr 3 i 16. |
||
2) |
w art. 1: a) w pkt 2 skreśla się lit. a oraz w lit. b skreśla się pkt 37, b) skreśla się pkt 4-8;
|
Poprawka |
3) |
w art. 1: a) w pkt 2 skreśla się lit. a oraz w lit. b skreśla się pkt 37, b) skreśla się pkt 4-7; |
Poprawka W. Łęckiego |
4) |
w art. 1 w pkt 2 w lit. b, w pkt 35 po wyrazie "przedstawiciela," dodaje się wyraz "importera,"; |
Poprawk aKSPI poparta przez komisję |
5) |
w art. 1 w pkt 2 w lit. b, w pkt 36 wyraz "przekazanie" zastępuje się wyrazem "oddanie"; |
Poprawka |
Uwaga: Poprawki nr 6 i 7 należy głosować łącznie. |
||
6) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25c w ust. 1 skreśla się wyrazy "oddawane do eksploatacji"; |
Poprawka W. Łęckiego |
7) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25c w ust. 2 wyrazy "podsystemu strukturalnego" zastępuje się wyrazem "podsystemu"; |
Poprawka W. Łęckiego |
8) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25d: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. W przypadku gdy TSI nie zostały ogłoszone przez Komisję Eur opejską, minister właściwy do spraw transportu określa, w drodze rozporządzenia, listę właściwych krajowych specyfikacji technicznych i dokumentów normalizacyjnych, których zastosowanie umożliwi spełnienie zasadniczych wymagań dotyczących interoperacyjności kolei, uwzględniając konieczność zapewnienia bezpieczeństwa w zakresie ruchu pociągów.",b) skreśla się ust. 2;
|
Poprawka |
9) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25e w ust. 2 i w art. 25k w ust. 3 i 4 użyty w różnych przypadkach wyraz "podsystem" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "podsystem strukturalny"; |
Poprawka W. Łęckiego |
10) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25f w ust. 1 w pkt 1 w lit. b wyrazy "realizacji projektu budowy" zastępuje się wyrazami "realizacji budowy"; |
Poprawka |
11) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25g w ust. 3 po wyrazach "przekazywane" dodaje się wyrazy ", do dnia 31 marca,"; |
Poprawka W. Łęckiego |
12) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25k w ust. 4 wyrazy "decyzję o oddaniu" zastępuje się wyrazami "decyzję w przedmiocie oddania". |
Poprawka W. Łęckiego |
Uwaga: Poprawki nr 13 i 14 należy głosować łącznie. |
||
13) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25l w ust. 1 wyrazy "osoba, której" zastępuje się wyrazami "podmiot, w stosunku do którego"; |
Poprawka |
14) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25n: a) w ust. b) w ust. 2 wyrazy "gdy os oba będąca" zastępuje się wyrazami "gdy podmiot będący";
|
Poprawka |
15) |
w art. 1 w pkt 3, w art. 25p w ust. 1 w pkt 4 wyrazy "w art. 25k ust. 2" zastępuje się wyrazami "w art. 25k ust. 3"; |
Poprawka |
16) |
art. 2 otrzymuje brzmienie: "Art. 2. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r., z wyjątkiem art. 1 pkt 8, który wchodzi w życie z dniem 30 kwietnia 2004 r.".
|
Poprawka sen. |