Druk nr 130Z
28 października 1998 r.
SENAT
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
IV KADENCJA
SPRAWOZDANIE
KOMISJI USTAWODAWCZEJ
oraz
KOMISJI GOSPODARKI NARODOWEJ
(wraz z zestawieniem wniosków)
Komisje, na posiedzeniu w dniu 28 października 1998 r. po rozpatrzeniu wniosków zgłoszonych w trakcie debaty w dniu 28 października 1998 r. nad ustawą o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawiają Wysokiemu Senatowi następujące stanowisko:
- Wysoki Senat raczy przyjąć wnioski zawarte w lit. A oraz w lit. E
Jednocześnie Komisje informują, że senator Wiesław Chrzanowski zmodyfikował następujące poprawki:
Przewodniczący Komisji
Przewodniczący Komisji
ZESTAWIENIE WNIOSKÓW do ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej |
||
I. |
Wniosek o odrzucenie ustawy. |
Wniosek mniejszości KGN |
II. |
Wniosek o przyjęcie ustawy bez poprawek. |
Wniosek sen. |
III. |
Wnioski o wprowadzenie poprawek do ustawy: |
|
Uwaga: Poprawki zawarte w lit. A należy głosować łącznie. Przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek zawartych w lit. B, C, D oraz w li t. E w pkt 2-5 i 7-11. |
||
A. |
||
1) |
w art. 1 wyrazy "W celu zapewnienia należytej ochrony prawnej interesów Państwa w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi" zastępuje się wyrazami "W celu ochrony praw i interesów majątkowych Państwa"; |
Poprawka sen. |
2) |
art. 3 i 4 otrzymują brzmienie: "Art. 3. Do kompetencji Prokuratorii Generalnej należy: 1) zgłaszanie sprzeciwu w zakresie rozporządzania mieniem państwowym, 2) zastępstwo procesowe Skarbu Państwa, 3) wydawanie opinii prawnych w sprawach dotyczących praw i interesów majątkowych Skarbu Państwa, na wniosek organów administracji rządowej i innych podmiotów uprawnionych do reprezentowania Skarbu Państwa, a także wydawanie opinii o projektach umów, których stroną ma być Skarb Państwa, 4) przygotowywanie lub opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących Skarbu Państwa. Art. 4. 1. Sprzeciw, o którym mowa w art. 3 pkt 1, dotyczy wykonywania praw majątkowych stanowiących mienie państwowe przez organy administracji rządowej oraz państwowe osoby prawne i państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. 2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w art. 3 pkt 2, dotyczy wykonywania praw majątkowych Skarbu Państwa przez organy administracji rządowej i państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. 3. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza zastępstwo w sprawach o prawa i interesy majątkowe Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi, polubownymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz Sądem Najwyższym, a także innymi organami orzekającymi i polubownymi. 4. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza także zastępstwo przed organami orzekającymi i polubownymi, których właściwość wynika z umów międzynarodowych.";
|
Poprawka sen. |
3) |
po art. 4 dodaje się oznaczenie i tytuł rozdziału w brzmieniu: "Rozdział 2a Zgłaszanie sprzeciwu przez Prokuratorię Generalną"; |
Poprawka sen. |
4) |
art. 5 - 10 otrzymują brzmienie: "Art. 5. Prokuratoria Generalna zgłasza sprzeciw w zakresie rozporządzania mieniem państwowym mając na uwadze należytą ochronę praw i interesów majątkowych Państwa, pod względem gospodarności, celowości i zgodności z prawem. Art. 6. 1. Prokuratoria Generalna może zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia prawami majątkowymi stanowiącymi mienie państwowe w odniesieniu do:
2. Prokuratoria Generalna może także zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, o wartości 10 000 000 złotych lub mniejszej, jeżeli dokonanie tego rozporządzenia lub zobowiązania spowoduje, że suma wszystkich rozporządzeń i zobowiązań dotyczących akcji lub udziałów dokonanych w c Art. 7. 1. Zamiar dokonania czynności wymienionych w art. 6 podlega zgłoszeniu do Prok uratorii Generalnej.
Art. 8. 1. W wypadku zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 7 ust. 3, podmiotowi zamierzającemu dokonać czynności wymienione w art. 6 przysługuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia sprzeciwu prawo żądania rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów. 2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 żądanie rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów nie zostanie zgłoszone albo Rada Ministrów w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia żądania nie uchyli sprzeciwu, sprzeciw staje się ostateczny. 3. Czynność prawna wymieniona w art. 6 dokonana z naruszeniem przepisu art. 7 ust. 1 albo mimo ostatecznego sprzeciwu, jest nieważna. Art. 9. Prokuratoria Generalna ma prawo do:
|
Poprawka sen. |
Art. 10. Sprzeciw, o którym mowa w niniejszym rozdziale, dotyczący czynności rozporządzającej lub zobowiązującej do rozporządzenia mieniem państwowym pozostającym w dyspozycji:
|
||
5) |
tytuł rozdziału 3 otrzymuje brzmienie: "Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa"; |
Poprawka sen. |
6) |
art. 11 - 15 otrzymują brzmienie: "Art. 11. 1. Prokuratoria Generalna wykonuje zastępstwo procesowe Skarbu Państwa w z 2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie postępow ania sądowe i pozasądowe w sprawach cywilnych, a także postępowania przed innymi organami państwowymi, jeżeli wartość przedmiotu sprawy przekracza 4 000 000 złotych albo jeżeli wymaga tego należyta ochrona praw lub interesów majątkowych Skarbu Państwa.3. W postępowaniu karnym, sądowo-administracyjnym oraz w postępowan iach przed innymi organami orzekającymi Prokuratoria Generalna bierze udział na wezwanie organu państwowej jednostki organizacyjnej, z której działalnością wiąże się sprawa, jeżeli zachodzi potrzeba ochrony interesów majątkowych Skarbu Państwa.4. Organy orzekające, o których mowa w ust. 3, mogą z urzędu wezwać Prokuratorię Generalną do udziału w postępowaniu, jeżeli zachodzi potrzeba ochrony interesów majątkowych Państwa. W tym wypadku udział Prokuratorii Generalnej w postępowaniu jest obowiązkowy. Art. 12. 1. Prokuratoria Generalna podejmuje czynności mające na celu wszczęcie postępowania lub przystąpienie do toczącego się postępowania na wniosek organów i państwowych jednostek organizacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 2, z których działalnością wiąże się dochodzone roszczenie, zwanych dalej "podmiotami zastępowanymi". 2. Podmioty zastępowane zobowiązane są dołączyć do wniosku szczegółowe inform acje o przedmiocie postępowania oraz dowody.3. Prokuratoria Generalna nie jest związana treścią wniosku. W razie niezgodności stanowiska Prokuratorii Generalnej ze stanowiskiem zawartym we wniosku po dmiotu zastępowanego, Prokuratoria Generalna dokonuje czynności według własnego uznania, zawiadamiając wnioskodawcę wraz z podaniem uzasadnienia swojego stanowiska.Art. 13. Podmioty zastępowane po otrzymaniu pozwu lub innego pisma w sprawie objętej zakr esem działania Prokuratorii Generalnej zobowiązane są do ich niezwłocznego przekazania Prokuratorii Generalnej wraz ze szczegółowymi informacjami oraz niezbędną dokumentacją.Art. 14. 1. Dla potrzeb podejmowanych czynności Prokuratoria Generalna może żądać od podmiotów zastępowanych nadesłania lub przedstawienia akt, dokumentów, zaświa 2. Podmioty zastępowane, z których działalnością wiąże się dana sprawa, zobowiązane są składać Prokuratorii Generalnej na jej żądanie lub z własnej inicjatywy wnioski co do najważniejszych czynności procesowych, w szczególności co do wytoczenia powództwa, cofnięcia pozwu, uznania roszczenia, wytoczenia powództwa wzajemnego, zawarcia ugody lub złożenia środków odwoławczych. Art. 15. 1. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w niniejszym rozdziale, sprawują, na podstawie pełnomocnictwa procesowego Prokuratorii Generalnej, wyłącznie radcowie lub referendarze Prokuratorii Generalnej wpisani na listę radców prawnych lub adwokatów albo spełniający wymagania niezbędne do wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów.
|
Poprawka sen. |
7) |
po art. 15 dodaje się art. 15a w brzmieniu: "Art. 15a. 1. Radcowie i referendarze Prokuratorii Generalnej wykonując czynności zastępstwa procesow
|
Poprawka sen. |
8) |
w art. 17 w ust. 3: a) zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "Przed upływem kadencji Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa Prokuratorii Generalnej w wypadku:", b) w pkt 1 skreśla się wyrazy "przez Prezesa Prokuratorii Generalnej", c) skreśla się pkt 5; |
Poprawka sen. poparta przez połączone komisje |
9) |
art. 19 i 20 otrzymują brzmienie: "Art. 19. Ze stanowiskiem Prezesa i wiceprezesa Prokuratorii Generalnej nie można łączyć przynależności do partii politycznej oraz innego zatrudnienia, w tym w ramach umów cywilnoprawnych, z wyjątkiem dodatkowej pracy w charakterze naucz Art. 20. 1. Prezes Rady Ministrów, w drodze rozporządzenia, nadaje statut określający o rganizację wewnętrzną Prokuratorii Generalnej, w tym siedziby oddziałów terenowych i zakres ich właściwości terytorialnej.2. Oddziałem terenowym Prokuratorii Generalnej kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Prezesa Prokuratorii Generalnej. 3. Prezes Prokuratorii Generalnej określa, w drodze regulaminu, szczegółową organizację wewnętrzną jednostek organizacyjnych Prokuratorii Generalnej oraz ich właściwość, a także zasady wprowadzania zmian w tym zakresie."; |
Poprawka sen. |
10) |
skreśla się art. 21;
|
Poprawka sen. poparta przez połączone komisje |
11) |
w tytule rozdziału 5 wyraz "Urzędnicy" zastępuje się wyrazem "Pracownicy";
|
Poprawka sen. |
12) |
art. 22 - 25 otrzymują brzmienie: "Art. 22. Stosunek pracy z pracownikiem Prokuratorii Generalnej, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 - 3 i art. 18 ust. 1, nawiązuje się na podstawie mianowania albo na podstawie umowy o pracę. Art. 23. 1. Stosunek pracy na podstawie mianowania nawiązuje się z: 1) radcami, 2) referendarzami, 3) dyrektorami i wicedyrektorami jednostek organizacyjnych, 4) doradcami Prezesa Prokuratorii Generalnej zwanymi dalej "pracownikami mianowanymi". 2. W przypadkach innych niż wymienione w ust. 1 podstawą nawiązania stosunku pracy jest umowa o pracę. Art. 24. 1. Pracownikiem mianowanym może być osoba, która:
2. Przepis ust. 1, z wyłączeniem pkt 3, stosuje się odpowiednio do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Art. 25. 1. Nawiązania stosunku pracy na podstawie mianowania oraz rozwiązania tego stosunku pracy dokonuje Prezes Prokur atorii Generalnej.2. Pracowników mianowanych, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1-3, zatrudnia się w pełnym wymiarze czasu pracy."; |
Poprawka sen. |
13) |
w art. 26 wyraz "urzędnika" zastępuje się wyrazami "pracownika mianowanego";
|
Poprawka sen. |
14) |
w art. 27 w ust. 1 wyraz "Urzędnik" zastępuje się wyrazem "Pracownik";
|
Poprawka sen. |
15) |
art. 28 - 32 otrzymują brzmienie: "Art. 28. 1. Pracownik mianowany nie może, pod rygorem wydalenia z pracy w Prokuratorii Generalnej, wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego ob 2. Pracownik mianowany może podjąć dodatkowe zajęcia zarobkowe po u zyskaniu uprzedniej zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej.Art. 29. Radca oraz referendarz nie mogą zajmować się bezpośrednio lub pośrednio spraw owaniem zastępstwa prawnego lub interesami prawnymi innych osób. Przepis ten nie narusza uprawnień do podejmowania czynności prawnych we własnych sprawach, krewnych, powinowatych, małżonka, osób przysposobionych, pozostających pod opieką lub kuratelą, o ile we wszystkich tych przypadkach nie zachodzi kolizja z obowiązkami służbowymi.Art. 30. 1. Pracownicy Prokuratorii Generalnej ponoszą odpowiedzialność majątkową za szkody wyrządzone Skarbowi Państwa oraz innym podmiotom w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych, zgodnie z odrębnymi przepisami. 2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do Prezesa, wiceprezesów oraz dyrektorów oddziałów terenowych. Art. 31. 1. Wynagrodzenie zasadnicze pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej stanowi, odpowiednio do rangi stanowiska, wielokrotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej. 2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady wynagradzania oraz tabele stanowisk w Prokuratorii Generalnej, a także procent wartości kosztów zastępstwa zasądzonych na rzecz Prokuratorii Generalnej i ściągniętych od strony przeciwnej, które zostaną przeznaczone na premie dla radców i referendarzy Prokuratorii Generalnej. Art. 32. Do pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej w sprawach nie uregulowanych niniejszą ustawą stosuje się odpowiednio przepisy o służbie cywilnej.";
|
Pop rawka sen.W.Chrzanowskiego poparta przez połączone komisje |
16) |
skreśla się rozdział 6;
|
Poprawka sen. |
17) |
w art. 37:
"3) w art. 67 w § 2 na końcu dodaje się wyrazy "albo Prokuratoria Generalna";"; |
Poprawka sen. |
18) |
skreśla się art. 38, art. 39, art. 40, w art. 41 pkt 2 i art. 42.
|
Poprawka sen. |
Uwaga: Poprawki zawarte w lit. B należy głosować łącznie. Przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek zawartych w lit. C i D oraz w lit. E w pkt 2-5 i 7-11. |
||
B. |
||
1) |
w art. 1 wyrazy "W celu zapewnienia należytej ochrony prawnej interesów Państwa w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi" zastępuje się wyrazami "W celu ochrony praw i interesów majątkowych Skarbu Państwa"; |
Poprawka KU |
2) |
art. 3 - 5 otrzymują brzmienie: "Art. 3. Do kompetencji Prokuratorii Generalnej należy:
Art. 4. 1. Sprzeciw, o którym mowa w art. 3 pkt 1, dotyczy wykonywania uprawnień majątkowych Skarbu Państwa przez organy administracji rządowej oraz państwowe osoby prawne i państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. 2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w art. 3 pkt 2, dotyczy wykonywania uprawnień majątkowych Skarbu Państwa przez organy administracji rządowej i państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. 3. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza zastępstwo w sprawach o prawa i interesy majątkowe Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi, polubownymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz Sądem Najwyższym, a także innymi organami orzekającymi i polubownymi. 4. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza także zastępstwo przed organami orzekającymi i polubownymi, których właściwość wynika z umów międzynarodowych. Art. 5. Prokuratoria Generalna zgłasza sprzeciw i sprawuje zastępstwo procesowe według przepisów ustawy."; |
Poprawka KU |
3) |
po art. 5 dodaje się oznaczenie i tytuł rozdziału w brzmieniu: "Rozdział 2a Zgłaszanie sprzeciwu przez Prokuratorię Generalną"; |
Poprawka KU |
4) |
art. 6 - 10 otrzymują br zmienie:"Art. 6. Prokuratoria Generalna zgłasza sprzeciw w zakresie rozporządzania mieniem Skarbu Państwa mając na uwadze należytą ochronę praw i interesów majątkowych Skarbu Państwa, pod względem gospodarności, celowości i zgodności z prawem. Art. 7. 1. Prokuratoria Generalna może zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia prawami majątkowymi Skarbu Państwa w odniesieniu do:
2. Prokuratoria Generalna może także zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, o wartości 5 000 000 złotych lub mniejszej, jeżeli dokonanie tego rozporządzenia lub zobowiązania spowoduje, że suma wszystkich rozporządzeń i zobowiązań dotyczących akcji lub udziałów dokonanych w ciągu ostatniego roku w spółce, o której mowa w ust. 1 pkt 2, przekroczy kwotę 5 000 000 złotych. Art. 8. 1. Zamiar dokonania czynności wymienionych w art. 7 podlega zgłoszeniu do Prokuratorii Generalnej.
Art. 9. 1. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 8 ust. 3, podmiotowi zamierzającemu dokonać czynności wymienione w art. 7 przysługuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia sprzeciwu prawo żądania rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów .2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 żądanie rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów nie zostanie zgłoszone albo Rada Ministrów w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia żądania nie uchyli sprzeciwu, sprzeciw staje się ostateczny. 3. Czynność prawna wymieniona w art. 7 dokonana z naruszeniem przepisu art. 8 ust. 1 albo mimo ostatecznego sprzeciwu, jest nieważna. Art. 10. Prokuratoria Generalna ma prawo do:
|
Poprawka KU |
5) |
po art. 10 dodaje się art. 10a w brzmieniu: "Art. 10a. 1. Sprzeciw określony w niniejszym rozdziale dotyczący czynności rozporządzającej lub zobowiązującej do rozporządzenia mien 2. Sprzeciw określony w niniejszym rozdziale dotyczący czynności rozporządzającej lub zobowiązującej do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa poz ostającym w dyspozycji:
|
Poprawka KU |
6) |
tytuł rozdziału 3 otrzymuje brzmienie: "Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa"; |
Poprawka KU |
7) |
art. 11 - 15 otrzymują brzmienie: "Art. 11. 1. Prokuratoria Generalna wykonuje zastępstwo procesowe Skarbu Państwa w zakresie działania organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w art. 4 ust. 2. 2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie postępowania sądowe i pozasądowe w sprawach cywilnych, a także postępowania przed innymi organami państwowymi, jeżeli wartość przedmiotu sprawy przekracza 4 000 000 złotych albo jeżeli wymaga tego należyta ochrona praw lub interesów majątkowych Skarbu Państwa. 3. W postępowaniu karnym, sądowo-administracyjnym oraz w postępowaniach przed innymi organami orzekającymi Prokuratoria Generalna bierze udział na wezwanie organu państwowej jednostki organizacyjnej, z której działalnością wiąże się sprawa, o ile zachodzi potrzeba ochrony interesów majątkowych Skarbu Państwa. Art. 12. 1. Prokuratoria Generalna podejmuje czynności mające na celu wszczęcie postępowania lub przystąpienie do toczącego się postępowania na wniosek organów i państwowych jednostek organizacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 2, z których działalnością wiąże się dochodzone roszczenie, zwanych dalej "podmiotami zastępowanymi". 2. Podmioty zastępowane zobowiązane są dołączyć do wniosku szczegółowe inform acje o przedmiocie postępowania oraz dowody.3. Prokuratoria Generalna nie jest związana treścią wniosku. W razie niezgodności stanowiska Prokuratorii Generalnej ze stanowiskiem zawartym we wniosku podmiotu zastępowanego, Prokuratoria Generalna dokonuje czynności według własnego uznania, zawiadamiając wnioskodawcę wraz z podaniem uzasadnienia swojego stanowiska. Art. 13. Podmioty zastępowane po otrzymaniu pozwu lub innego pisma w sprawie objętej zakr esem działania Prokuratorii Generalnej zobowiązane są do ich niezwłocznego przekazania Prokuratorii Generalnej wraz ze szczegółowymi informacjami oraz niezbędną dokumentacją.Art. 14. 1. Dla potrzeb podejmowanych czynności Prokuratoria Generalna może żądać od podmiotów zastępowanych nadesłania lub przedstawienia akt, dokumentów, zaświa 2. Podmioty zastępowane, z których działalnością wiąże się dana sprawa, zobowiązane są składać Prokuratorii Generalnej na jej żądanie lub z własnej inicjatywy wnioski co do najważniejszych czynności procesowych, w szczególności co do wytoczenia procesu, cofnięcia pozwu, uznania roszczenia, wytoczenia powództwa wzajemn ego, zawarcia ugody lub złożenia środków odwoławczych.Art. 15. 1. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w niniejszym rozdziale, sprawują, na podstawie pełnomocnictwa procesowego Prokuratorii Generalnej, wyłącznie radcy lub referendarze Prokuratorii Generalnej wpisani na listę radców prawnych lub adwokatów.
|
Poprawka KU |
8) |
po art. 15 dodaje się art. 15a w brzmieniu: "Art. 15a. 1. Urzędnicy Prokuratorii Generalnej wykonując czynności zastępstwa procesow
|
Poprawka KU |
9) |
w art. 17 w ust. 3 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "Przed upływem kadencji Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa Prokuratorii Generalnej w przypadku:"; |
Poprawka KU |
10) |
w art. 17 w ust. 3 skreśla się pkt 5; |
Poprawka KU |
11) |
art. 19 i 20 otrzymują brzmienie: "Art. 19. Ze stanowiskiem Prezesa i wiceprezesa Prokuratorii Generalnej nie można łączyć przynależności do partii politycznej oraz innego zatrudnienia, w tym w ramach umów cywilnoprawnych, z wyjątkiem dodatkowej pracy w charakterze naucz Art. 20. 1. Prezes Rady Ministrów, w drodze rozporządzenia, nadaje statut określający o rganizację wewnętrzną Prokuratorii Generalnej, w tym siedziby oddziałów terenowych i zakres ich właściwości terytorialnej.2. Oddziałem terenowym Prokuratorii Generalnej kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Prezesa Prokuratorii Generalnej. 3. Prezes Prokuratorii Generalnej określa, w drodze regulaminu, szczegółową org anizację wewnętrzną jednostek organizacyjnych Prokuratorii Generalnej oraz ich właściwość, a także zasady wprowadzania zmian w tym zakresie."; |
Poprawka KU |
12) |
skreśla się art. 21; |
Poprawka KU |
13) |
art. 22 - 25 otrzymują brzmienie: "Art. 22. Stosunek pracy z pracownikiem Prokuratorii Generalnej, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 - 3 i art. 18 ust. 1, nawiązuje się na podstawie mianowania albo na podstawie umowy o pracę. Art. 23. 1. Stosunek pracy na podstawie mianowania nawiązuje się z: 1) radcami, 2) referendarzami, 3) dyrektorami i wicedyrektorami jednostek organizacyjnych, 4) doradcami Prezesa Prokuratorii Generalnej zwanymi dalej "pracownikami mianowanymi". 2. W przypadkach innych niż wymienione w ust. 1 podstawą nawiązania stosunku pracy jest umowa o pracę. Art. 24. 1. Pracownikiem mianowanym może być osoba, która:
2. Przepis ust. 1, z wyłączeniem pkt 3, stosuje się odpowiednio do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Art. 25. 1. Nawiązania stosunku pracy na podstawie mianowania oraz rozwiązania tego stosunku pracy dokonuje Prezes Prokur atorii Generalnej.2. Pracowników mianowanych, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1-3, zatrudnia się w pełnym wymiarze czasu pracy."; |
Poprawka KU |
14) |
w art. 26 wyraz "urzędnika" zastępuje się wyrazami "pracownika mianowanego"; |
Poprawka KU |
15) |
w art. 27 w ust. 1 wyraz "Urzędnik" zastępuje się wyrazem "Pracown ik"; |
Poprawka KU |
16) |
art. 28 - 32 otrzymują brzmienie: "Art. 28. 1. Pracownik mianowany nie może, pod rygorem wydalenia z pracy w Prokuratorii Generalnej, wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego ob 2. Pracownik mianowany może podjąć dodatkowe zajęcia zarobkowe po uzyskaniu uprzedniej zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej. Art. 29. Radca oraz referendarz nie mogą zajmować się bezpośrednio lub pośrednio sprawowaniem zastępstwa prawnego lub interesami prawnymi innych osób. Przepis ten nie narusza uprawnień do podejmowania czynności prawnych we własnych sprawach, krewnych, powinowatych, małżonka, osób przysposobionych, pozostających pod opieką lub kuratelą, o ile we wszystkich tych przypadkach nie zachodzi kolizja z obowiązkami służbowymi. Art. 30. 1. Pracownicy Prokuratorii Generalnej ponoszą odpowiedzialność majątkową za szkody wyrządzone Skarbowi Państwa oraz innym podmiotom w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych, zgodnie z odrębnymi przepisami. 2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do Prezesa, wiceprezesów oraz dyrektorów oddziałów terenowych. Art. 31. 1. Wynagrodzenie zasadnicze pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej stanowi, odpowiednio do rangi stanowiska, wielokrotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej. 2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady wynagradzania oraz tabele stanowisk w Prokuratorii Generalnej, a także procent wartości kosztów zastępstwa zasądzonych na rzecz Prokuratorii Generalnej i ściągniętych od strony przeciwnej, które zostaną przeznaczone na premie dla radców i referendarzy Prokuratorii Generalnej. Art. 32. Do pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej w sprawach nie uregulowanych niniejszą ustawą stosuje się odpowiednio przepisy o służbie cywilnej.";
|
Poprawka KU |
17) |
skreśla się rozdział 6; |
Poprawka KU |
18) |
w art. 37:
"3) w art. 67 w § 2 na końcu dodaje się wyrazy "albo Prokuratoria Generalna";"; |
Poprawka KU |
19) |
skreśla się art. 38, art. 39, art. 40, w art. 41 pkt 2 i art. 42.
|
Poprawka KU |
Uwaga: Poprawki zawarte w lit. C należy głosować łącznie. Przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek zawartych w lit. D oraz w lit. E w pkt 2-5 i 7-11. |
||
C. |
||
1) |
w art. 1 wyrazy "W celu zapewnienia należytej ochrony prawnej interesów Państwa w postępowaniach przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi" zastępuje się wyrazami "W celu ochrony praw i interesów majątkowych Skarbu Państwa"; |
Poprawka KGN |
2) |
art. 3 - 5 otrzymują brzmienie: "Art. 3. Do kompetencji Prokuratorii Generalnej należy:
Art. 4. 1. Sprzeciw, o którym mowa w art. 3 pkt 1, dotyczy wykonywania uprawnień m ajątkowych Skarbu Państwa przez organy administracji rządowej oraz państwowe osoby prawne i państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w art. 3 pkt 2, dotyczy wykonywania uprawnień majątkowych Skarbu Państwa przez organy administracji rządowej i państwowe jednostki organizacyjne nie p osiadające osobowości prawnej.3. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza zastępstwo w sprawach o prawa i interesy majątkowe Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi, polubownymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz Sądem Najwyższym, a także innymi organami orzekającymi i polubownymi. 4. Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa oznacza także zastępstwo przed organ ami orzekającymi i polubownymi, których właściwość wynika z umów międzynarodowych.Art. 5. Prokuratoria Generalna zgłasza sprzeciw i sprawuje zastępstwo procesowe według przepisów ustawy."; |
Poprawka KGN |
3) |
po art. 5 dodaje się oznaczenie i tytuł rozdziału w brzmieniu: "Rozdział 2a Zgłaszanie sprzeciwu przez Prokuratorię Generalną"; |
Poprawka KGN |
4) |
art. 6 - 10 otrzymują brzmienie: "Art. 6. Prokuratoria Generalna zgłasza sprzeciw w zakresie rozporządzania mieniem Skarbu Państwa mając na uwadze należytą ochronę praw i interesów majątkowych Skarbu Państwa, pod względem gospodarności, celowości i zgodności z prawem. Art. 7. 1. Prokuratoria Generalna może zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia prawami majątkowymi Skarbu Państwa w odniesieniu do:
2. Prokuratoria Generalna może także zgłosić sprzeciw w związku z zamiarem rozporządzenia lub zobowiązania do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, o wartości 10 000 000 złotych lub mniejszej, jeżeli dokonanie tego rozporządzenia lub zobowiązania spowoduje, że suma wszystkich rozporządzeń i zobowiązań dotyczących akcji lub udziałów dokonanych w ciągu ostatniego roku w spółce, o której mowa w ust. 1 pkt 2, przekroczy kwotę 10 000 000 złotych. Art. 8. 1. Zamiar dokonania czynności wymienionych w art. 7 podlega zgłoszeniu do Prokuratorii Generalnej.
Art. 9. 1. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, o którym mowa w art. 8 ust. 3, podmiotowi zamierzającemu dokonać czynności wymienione w art. 7 przysługuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia sprzeciwu prawo żądania rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów. 2. Jeżeli w terminie określonym w ust. 1 żądanie rozpatrzenia sprawy przez Radę Ministrów nie zostanie zgłoszone albo Rada Ministrów w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia żądania nie uchyli sprzeciwu, sprzeciw staje się ostateczny. 3. Czynność prawna wymieniona w art. 7 dokonana z naruszeniem przepisu art. 8 ust. 1 albo mimo ostatecznego sprzeciwu, jest nieważna. Art. 10. Prokuratoria Generalna ma prawo do:
|
Poprawka KGN |
5) |
po art. 10 dodaje się art. 10a w brzmieniu: "Art. 10a. 1. Sprzeciw określony w niniejszym rozdziale dotyczący czynności rozporządzającej lub zobowiązującej do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa pozostającym w dyspozycji terenowego organu administracji rządowej zgłasza dyrektor właściwego terytorialnie oddziału terenowego Prokuratorii Generalnej. 2. Sprzeciw określony w niniejszym rozdziale dotyczący czynności rozporządzającej lub zobowiązującej do rozporządzenia mieniem Skarbu Państwa poz ostającym w dyspozycji:
|
Poprawka KGN |
6) |
tytuł rozdziału 3 otrzymuje brzmienie: "Zastępstwo procesowe Skarbu Państwa"; |
Poprawka KGN |
7) |
art. 11 - 15 otrzymują brzmienie: "Art. 11. 1. Prokuratoria Generalna wykonuje zastępstwo procesowe Skarbu Państwa w z 2. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie postępow ania sądowe i pozasądowe w sprawach cywilnych, a także postępowania przed innymi organami państwowymi, jeżeli wartość przedmiotu sprawy przekracza 4 000 000 złotych albo jeżeli wymaga tego należyta ochrona praw lub interesów majątkowych Skarbu Państwa.3. W postępowaniu karnym, sądowo-administracyjnym oraz w postępowaniach przed i nnymi organami orzekającymi Prokuratoria Generalna bierze udział na wezwanie organu państwowej jednostki organizacyjnej, z której działalnością wiąże się sprawa, o ile zachodzi potrzeba ochrony interesów majątkowych Skarbu Państwa.Art. 12. 1. Prokuratoria Generalna podejmuje czynności mające na celu wszczęcie postępowania lub przystąpienie do toczącego się postępowania na wniosek organów i państwowych jednostek organizacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 2, z których działalnością wiąże się dochodzone roszczenie, zwanych dalej "podmiotami zastępowanymi". 2. Podmioty zastępowane zobowiązane są dołączyć do wniosku szczegółowe inform acje o przedmiocie postępowania oraz dowody.3. Prokuratoria Generalna nie jest związana treścią wniosku. W razie niezgodności stanowiska Prokurator ii Generalnej ze stanowiskiem zawartym we wniosku podmiotu zastępowanego, Prokuratoria Generalna dokonuje czynności według własnego uznania, zawiadamiając wnioskodawcę wraz z podaniem uzasadnienia swojego stanowiska.Art. 13. Podmioty zastępowane po otrzymaniu pozwu lub innego pisma w sprawie objętej zakr esem działania Prokuratorii Generalnej zobowiązane są do ich niezwłocznego przekazania Prokuratorii Generalnej wraz ze szczegółowymi informacjami oraz niezbędną dokumentacją.Art. 14. 1. Dla potrzeb podejmowanych czynności Prokuratoria Generalna może żądać od podmiotów zastępowanych nadesłania lub przedstawienia akt, dokumentów, zaświadczeń, materiałów i pisemnych wyjaśnień oraz zasięgać opinii biegłych. 2. Podmioty zastępowane, z których działalnością wiąże się dana sprawa, zobowiązane są składać Prokuratorii Generalnej na jej żądanie lub z własnej inicjatywy wnioski co do najważniejszych czynności procesowych, w szczególności co do wytoczenia procesu, cofnięcia pozwu, uznania roszczenia, wytoczenia powództwa wzajemnego, zawarcia ugody lub złożenia środków odwoławczych. Art. 15. 1. Zastępstwo procesowe, o którym mowa w niniejszym rozdziale, sprawują, na podstawie pełnomocnictwa procesowego Prokuratorii Generalnej, wyłącznie radcy lub referendarze Prokuratorii Generalnej wpisani na listę radców prawnych lub adwokatów.
|
Poprawka KGN |
8) |
po art. 15 dodaje się art. 15a w brzmieniu: "Art. 15a. 1. Urzędnicy Prokuratorii Generalnej wykonując czynności zastępstwa procesowego przed organami orzekającymi występują w stroju urzędowym.
|
Poprawka KGN |
9) |
w art. 17 w ust. 3 zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "Przed upływem kadencji Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa Prokuratorii Generalnej w przypadku:"; |
Poprawka KGN |
10) |
w art. 17 w ust. 3 skreśla się pkt 5; |
Poprawka KGN |
11) |
art. 19 i 20 otrzymują brzmienie: "Art. 19. Ze stanowiskiem Prezesa i wiceprezesa Prokuratorii Generalnej nie można łączyć przynależności do partii politycznej oraz innego zatrudnienia, w tym w ramach umów cywilnoprawnych, z wyjątkiem dodatkowej pracy w charakterze naucz Art. 20. 1. Prezes Rady Ministrów, w drodze rozporządzenia, nadaje statut określający o rganizację wewnętrzną Prokuratorii Generalnej, w tym siedziby oddziałów terenowych i zakres ich właściwości terytorialnej.2. Oddziałem terenowym Prokuratorii Generalnej kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Prezesa Prokuratorii Generalnej. 3. Prezes Prokuratorii Generalnej określa, w drodze regulaminu, szczegółową org anizację wewnętrzną jednostek organizacyjnych Prokuratorii Generalnej oraz ich właściwość, a także zasady wprowadzania zmian w tym zakresie."; |
Poprawka KGN |
12) |
skreśla się art. 21; |
Poprawka KGN |
13) |
art. 22 - 25 otrzymują brzmienie: "Art. 22. Stosunek pracy z pracownikiem Prokuratorii Generalnej, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 - 3 i art. 18 ust. 1, nawiązuje się na podstawie mianowania albo na podst Art. 23. 1. Stosunek pracy na podstawie mianowania nawiązuje się z: 1) radcami, 2) referendarzami, 3) dyrektorami i wicedyrektorami jednostek organizacyjnych, 4) doradcami Prezesa Prokuratorii Generalnej zwanymi dalej "pracownikami mianowanymi". 2. W przypadkach innych niż wymienione w ust. 1 podstawą nawiązania stosunku pracy jest umowa o pracę. Art. 24. 1. Pracownikiem mianowanym może być osoba, która: 2. Przepis ust. 1, z wyłączeniem pkt 3, stosuje się odpowiednio do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Art. 25. 1. Nawiązania stosunku pracy na podstawie mianowania oraz rozwiązania tego stosunku pracy dokonuje Prezes Prokur atorii Generalnej.2. Pracowników mianowanych, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1-3, zatrudnia się w pełnym wymiarze czasu pracy. "; |
Poprawka KGN |
14) |
w art. 26 wyraz "urzędnika" zastępuje się wyrazami "pracownika mianowanego"; |
Poprawka KGN |
15) |
w art. 27 w ust. 1 wyraz "Urzędnik" zastępuje się wyrazem "Pracownik"; |
Poprawka KGN |
16) |
art. 28 - 32 otrzymują brzmienie: "Art. 28. 1. Pracownik mianowany nie może, pod rygorem wydalenia z pracy w Prokuratorii Generalnej, wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość i interesowność. 2. Pracownik mianowany może podjąć dodatkowe zajęcia zarobkowe po uzyskaniu uprzedniej zgody Prezesa Prokuratorii Generalnej. Art. 29. Radca oraz referendarz nie mogą zajmować się bezpośrednio lub pośrednio sprawowaniem zastępstwa prawnego lub interesami prawnymi innych osób. Przepis ten nie narusza uprawnień do podejmowania czynności prawnych we własnych sprawach, krewnych, powinowatych, małżonka, osób przysposobionych, pozostających pod opieką lub kuratelą, o ile we wszystkich tych przypadkach nie zachodzi kolizja z obowiązkami służbowymi. Art. 30. 1. Pracownicy Prokuratorii Generalnej ponoszą odpowiedzialność majątkową za szkody wyrządzone Skarbowi Państwa oraz innym podmiotom w związku z w ykonywaniem obowiązków służbowych, zgodnie z odrębnymi przepisami.2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do Prezesa, wiceprezesów oraz dyrektorów oddziałów terenowych. Art. 31. 1. Wynagrodzenie zasadnicze pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej stanowi, odpowiednio do rangi stanowiska, wielokrotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej. 2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady wynagradzania oraz tabele stanowisk w Prokuratorii Generalnej, a także procent wartości kosztów zastępstwa zasądzonych na rzecz Prokuratorii Generalnej i ściągniętych od strony przeciwnej, które zostaną przeznaczone na premie dla radców i referendarzy Prokuratorii Generalnej. Art. 32. Do pracowników mianowanych Prokuratorii Generalnej w sprawach nie uregulowanych niniejszą ustawą stosuje się odpowiednio przepisy o służbie cywilnej.";
|
Poprawka KGN |
17) |
skreśla się rozdział 6; |
Poprawka KGN |
18) |
w art. 37:
"3) w art. 67 w § 2 na końcu dodaje się wyrazy "albo Prokuratoria Generalna";"; |
Poprawka KGN |
19) |
skreśla się art. 38, art. 39, art. 40, w art. 41 pkt 2 i art. 42. |
Poprawka KGN |
|
||
Uwaga: Poprawki zawarte w lit. D należy głosować łącznie. Przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek zawartych w lit. E w pkt 1, 2 i 4-12. |
||
D. |
||
1) |
w art. 1 po wyrazie "Państwa" dodaje się wyraz "oraz"; |
Poprawka sen. |
2) |
art. 2 otrzymuje brzmienie: "Art. 2. Prokuratoria Generalna jest centralnym organem Państwa podległym Sejmowi i Senatowi, który do dnia 31 marca każdego roku przedkłada Sejmowi i Senatowi sprawozdanie ze swojej działalności."; |
Poprawka sen. |
3) |
art. 3 otrzymuje brzmienie: "Art. 3. Do zakresu działania Prokuratorii Generalnej należy:
|
Poprawka sen. |
4) |
art. 4 otrzymuje brzmienie: "Art. 4. Do majątku Państwa i do podmiotów prawnych, które pod względem zastępstwa i porady prawnej stoją na równi ze Skarbem Państwa, należą:
|
Poprawka sen. |
5) |
skreśla się art. 5; |
Poprawka sen. |
6) |
w art. 7 skreśla się ust. 2; |
Poprawka sen. |
7) |
art. 8 otrzymuje brzmienie: "Art. 8. 1. Prokuratoria Generalna kontroluje procesy prywatyzacji majątku narodowego, kontroluje długi Państwa, samorządów i państwowych jednostek organizacyjnych oraz prowadzi rejestr nieruchomości nabywanych przez cudzoziemców. 2. Prokuratoria Generalna kontroluje umowy międzynarodowe zawierające skutki prawne dla majątku narodowego i zapewnienia suwerenności i integralności terytorialnej Państwa Polskiego."; |
Poprawka sen. |
8) |
skreśla się art. 9 i 10; |
Poprawka sen. |
9) |
art. 11 - 13 otrzymują brzmienie: "Art. 11. Przewidziane w art. 3 zastępstwo sądowe obejmuje wszelkie czynności w postępowaniu cywilnym - przed wszystkimi sądami na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej istniejącymi, a to tak w sprawach spornych, jako też w postępowaniu niespornym wszelkiego rodzaju. Podmioty prawne w art. 4 określone zastępować może w sądowym postępowaniu cywilnym wszelkiego rodzaju wyłącznie i jedynie Prokuratoria Generalna, która też jest upoważniona do prawnie skutecznego podejmowania wszelkich czynności procesowych i do spełnienia wszelkich sądowych aktów prawnych bez obowiązku wykazywania się osobnym pełnomocnictwem. W postępowaniu sądowo-karnym Prokuratoria Generalna bierze udział wtedy, jeżeli okaże się potrzeba zastępowania prywatno-prawnych interesów podmiotów prawnych w art. 4 określonych. W postępowaniu przed sądami prawa publicznego i władzami administracyjnymi Prokuratoria Generalna bierze udział w tych wypadkach, w których zastępstwo poruczone jej będzie przez władzę admnistracyjną, powołaną do zarządu lub nadzoru nad odnośnym podmiotem prawnym i nad odnośną gałęzią administracji państwowej. Art. 12. W spełnianiu swoich czynności urzędowych działa Prokuratoria Generalna samodzielnie na żądanie władz centralnych oraz władz, urzędów i instytucji uprawnionych do samodzielnego zarządzenia majątkiem Państwa lub podmiotów prawnych w art. 3 określonych. W razie sporu między Prokuratorią, a uprawnionymi do korzystania z jej pomocy władzami, względnie instytucjami, rozstrzyga Rada Ministrów, jednakże zarządzenia nie cierpiące zwłoki winna Prokuratoria Generalna natychmiast poczynić. Art. 13. W wypadkach kolizji między interesami Skarbu Państwa, a interesami podmiotów prawnych, stojących w myśl art. 4 niniejszej ustawy na równi ze Skarbem Państwa, Prokuratoria ma zastępować Skarb Państwa, inne zaś podmioty prawne mają mieć dla siebie w tym wypadku ustanowionych w drodze właściwej osobnych doradców lub zastępców. W wypadkach kolizji interesów pomiędzy podmiotami prawnymi stojącymi w myśl art. 4 niniejszej ustawy na równi ze Skarbem Państwa, Prokuratoria nie może zastępować żadnej ze stron, lecz winni być w drodze właściwej powołani dla każdej strony osobni doradcy lub zastępcy.";
|
Poprawka sen. |
10) |
skreśla się art.14; |
Poprawka sen. |
11) |
w art. 16:
|
Poprawka sen. |
12) |
w art. 17 skreśla się ust. 1; |
Poprawka sen. |
13) |
skreśla się art. 18; |
Poprawka sen. |
14) |
w art. 21 wyrazy "nadany przez Prezesa Rady Ministrów, w drodze rozporządzenia, na wniosek Ministra Skarbu Państwa" zastępuje się wyrazami "uchwalany przez Sejm"; |
Poprawka sen. |
15) |
skreśla się rozdział 5 i 6. |
Poprawka sen. |
E. |
||
1) |
w art. 2 w ust. 2 wyrazy "od daty zakończenia" zastępuje się wyrazami "po zakończeniu"; |
Poprawka sen. |
2) |
w art. 3 w pkt 2 wyraz "wynikającymi" zastępuje się wyrazem "wynikające"; |
Poprawka sen. |
3) |
w art. 6 dotychczasowe brzmienie oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu: "2. Organy orzekające, o których mowa w ust. 1, mogą z urzędu wezwać Prokuratorię Generalną do udziału w postępowaniu, jeżeli zachodzi potrzeba ochrony interesów majątkowych Państwa. W tym wypadku udział Prokuratorii Generalnej w postępowaniu jest obowiązkowy."; |
Poprawka sen. |
4) |
w art. 9 w pkt 1 wyraz "których" zastępuje się wyrazem "którym"; |
Poprawka sen. |
5) |
w art. 11 w ust. 1 wyraz "podmiotu" zastępuje się wyrazem "podmiotów" oraz wyraz "zwanymi" zastępuje się wyrazem "zwanych"; |
Poprawka sen. |
6) |
w art. 17 w ust. 1 skreśla się wyrazy " , na wniosek Ministra Skarbu Państwa,"; |
Poprawka sen. |
Uwaga: Przyjęcie poprawki nr 7 wyklucza głosowanie poprawek nr 8 i 9. |
||
7) |
w art. 22 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "2) ukończyła studia prawnicze lub administracyjne i uzyskała tytuł zawodowy,"; |
Poprawka sen. |
8) |
w art. 22 w pkt 2 skreśla się wyrazy "w Po lsce"; |
Poprawka sen. |
9) |
w art. 22 w pkt 2 po wyrazie "tytuł" dodaje się wyraz "zawodowy"; |
Poprawka sen. |
10) |
w art. 23 w pkt 1 po wyrazie "profesora" skreśla się przecinek i dodaje się wyrazy "albo stopnie naukowe"; |
Poprawka sen. |
11) |
art. 26 otrzymuje brzmienie: "Art. 26. Obowiązki urzędników Prokuratorii Generalnej określa statut i regulamin organizacyjny Prokuratorii Generalnej."; |
Poprawka sen. |
12) |
w art. 27 skreśla się ust. 3;
|
Po prawka sen.L. Kieresa poparta przez połączone komisje |
13) |
w art. 46 wyrazy "1 lipca 1999 r." zastępuje się wyrazami "1 stycznia 2000 r.". |
Poprawka sen. |