Poprzednia część druku nr 98 Z, następna część druku nr 98 Z
119. |
w art. 63 po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu: "10a) po art. 11 dodaje się art. 11a w brzmieniu: "Art.11a.1. W powiecie tworzy się Komisję Dobrego Porządku, która jest organem opiniodawczo - doradczym starosty, w zakresie działalności Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży. 2. Do zadań Komisji Dobrego Porządku należy w szczególności:
3. Komisja Dobrego Porządku liczy nie więcej niż 9 członków. W skład Komisji wchodzą 3 radni delegowani przez radę powiatu, przedstawiciel kuratora oświaty oraz inne osoby powołane przez starostę, po konsultacjach w różnych środowiskach, instytucjach i organizacjach pozarządowych, spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji i cieszących się autorytetem wśród miejscowego społeczeństwa. Członkami Komisji nie mogą być funkcjonariusze i pracownicy Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży. 4. Kadencja członków Komisji powoływanych przez starostę trwa 3 lata. Przed upływem kadencji ich odwołanie przez starostę jest możliwe jedynie z ważnych powodów. 5. Komisja w celu wykonywania swoich zadań może żądać od Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży materiałów i informacji o ich pracy , z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy oraz materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych. 6. Z zastrzeżeniem, o którym mowa w ust. 5, Komisja może także żądać wyjaśnień od osób i instytucji. 7. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb działania Komisji, a także zakres, w jakim jej czynności podlegają przepisom o postępowaniu administracyjnym."; |
Poprawka sen.L.Feszlera |
120. |
w art. 63 w pkt 12, w art. 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Koszty związane z funkcjonowaniem Policji są pokrywane z budżetu państwa w części dotyczącej Komendanta Głównego Policji, w tym z dotacji celowej na zadania Policji w powiecie."; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
121. |
w art. 63 w pkt 12, w art. 13 w ust. 4 po wyrazie "zwiększeniu" dodaje się wyrazy "ponad liczbę ustaloną na zasadach określonych w art. 12 ust. 2"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
122. |
w art. 63 w pkt 28, w art. 62 w ust. 1 po wyrazie "przełożonego" dodaje się wyrazy "lub komendanta wojewódzkiego"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
123. |
w art. 63 skreśla się pkt 32; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
124. |
w art. 64 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu: "1a) w art. 7 wyrazy "Organy państwowe lub organy samorządu terytorialnego" zastępuje się wyrazami "Organy administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: poprawki nr 125, 130, 133 i 134 należy głosować łącznie; przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 129. |
||
125. |
w art. 65 w pkt 1 w lit. a) wyrazy "regionalne ośrodki polityki społecznej" zastępuje się wyrazami "regionalne centra polityki społecznej, wojewódzkie inspektoraty pomocy społecznej"; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
126. |
w art. 65 w pkt 1 w lit. c):
"13) placówce opiekuńczo wychowawczej - oznacza to domy dziecka, rodzinne domy dziecka, pogotowia opiekuńcze, ogniska wychowawcze, świetlice i kluby środowiskowe, działające na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r, Nr 67, poz. 329, Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 141, poz. 943), 14) ośrodkach adopcyjno - opiekuńczych - oznacza to jednostkę inicjującą i wspomagającą zastępcze formy opieki i wychowania rodzinnego, działającą na podstawie ustawy o systemie oświaty."; |
Poprawka KSTAP poparta prz ez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 127 wyklucza głosowanie poprawek nr 128 i 129. |
||
127. |
w art. 65:
"9) organizowanie i zapewnienie usług w określonym standardzie w domu pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz kierowanie osób ubiegających się o przyjęcie do domu pomocy społecznej."; |
Poprawka mniejszości KSTAP poparta przez mniejszość komisji |
Uwaga: poprawki nr 128 i 129 należy głosować łącznie. |
||
128. |
w art. 65 w pkt 4, w art. 10a:
13) organizowanie i zapewnianie funkcjonowania powiatowych ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, 14) przyznawanie oraz wypłacanie świadczeń przewidzianych ustawą osobom bezdomnym, przebywającym na terenie powiatu, które zerwały w sposób trwały związki z gminą, na terenie której miało miejsce zdarzenie powodujące bezdomność, 15) pokrywanie kosztów podstawowej opieki zdrowotnej osobom bezdomnym, o których mowa w pkt 5, 16) przyznawanie specjalnego świadczenia pieniężnego dla osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych, zakładów dla nieletnich i rodzin zastępczych, 17) organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie p omocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci,18) organizowanie i prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz ośrodków adopcyjno - opiekuńczych działających na podstawie ustawy o systemie oświaty."; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
129. |
w art. 65 w pkt 5:
|
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
130. |
w art. 65 w pkt 5, w art. 11a dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "2a) organizowanie i prowadzenie domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym dla osób wymagających specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich niepełnosprawności,"; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
Uwaga: poprawki nr 131 i 137 należy głosować łącznie. |
||
131. |
w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 1 skreśla się pkt 1; |
Poprawka sen.G.Ferenc poparta przez mniejszość komisji
|
132. |
w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 1 w pkt 4 po wyrazie "ubóstwa" dodaje się wyrazy "i innych trudnych sytuacji"; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
133. |
w art. 65 w pkt 5, w art. 11b w ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Do zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych przez samorząd województwa należy organizowanie i prowadzenie domów pomocy społecznej o zasięgu regionalnym dla osób wymagających specjalistycznych usług wynikających z rodzaju ich niepełnosprawności."; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
134. |
w art. 65 w pkt 5, w art. 11b dodaje się ust. 3 w brzmieniu: "3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 2, powołuje się jednostkę organizacyjną "regionalne centrum polityki społecznej"."; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 135 wyklucza głosowanie poprawki nr 136. |
||
135. |
w art. 65 w pkt 6, w art. 12:
"2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określi w drodze rozporządzenia kwalifikacje osób, za pośrednictwem których wojewoda wykonuje zadania, o których mowa w ust. 1, a w szczególności kwalifikacje osób bezpośrednio wykonujących funkcje nadzoru i kontroli określone w ust. 1 w pkt 3 i 4."; |
Poprawka sen.E.Płonki |
136. |
w art. 65 w pkt 6, w art. 12 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu: "2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, wojewoda powołuje wojewódzki inspektorat pomocy społecznej."; |
Poprawka sen.S.Gogacza |
137. |
w art. 65 w pkt 6, w art. 12 przed pkt 1 dodaje się pkt ...) w brzmieniu: "...) sporządzanie bilansu potrzeb i środków w zakresie pomocy społecznej we współpracy z gminami i powiatami oraz opracowywanie strate |
Poprawka sen.G.Ferenc poparta przez mniejszość komisji |
138. |
w art. 65 w pkt 6, w art. 12 w pkt 6 po wyrazach "status uchodźcy" dodaje się wyrazy "oraz udzielanie pomocy na podstawie rządowego programu"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisj ę |
139. |
w art. 65 w pkt 8 w lit. a), w ust. 1 skreśla się wyrazy "przez rodzinę i gminę"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 140 wyklucza głosowanie poprawki nr 141. |
||
140. |
w art. 65 dodaje się pkt 17a w brzmieniu: "17a) art. 33 otrzymuje brzmienie: "Art. 33. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, wprowadza rządowe programy pomocy społecznej mające na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin oraz określa kryteria, zasady, tryb, formę i wysokość świadczeń przyznawanych w ramach programu oraz środki finansowe na jego realizację.";";
|
Poprawka sen.G.Ferenc poparta przez mniejszość komisji |
141. |
w art. 65 dodaje się pkt 17a w brzmieniu: "17a) art. 33 otrzymuje brzmienie: "Art. 33. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, może wprowadzić rządowe programy pomocy społecznej mające na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin oraz określa kryteria, zasady, tryb, formę i wysokość świadczeń przyznawanych w ramach programu oraz środki finansowe na jego realizację.";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: poprawki nr 142 i 149 należy głosować łącznie. |
||
142. |
w art. 65 dodaje się pkt 18a w brzmieniu: "18a) w art. 35 skreśla się ust. 4a;"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 143 czyni bezprzedmiotowym głosowanie poprawki nr 144 oraz wyklucza poprawkę nr 145. |
||
143. |
w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie: "24) art. 48 otrzymuje brzmienie: "Art. 48.1. Rada powiatu powołuje powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny. Funkcję powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie. 2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny."; |
Poprawka mniejszości KSTAP |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 144 wyklucza głosowanie poprawki nr 145. |
||
144. |
w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie: "24) art. 48 otrzymuje brzmienie: "Art. 48. 1. Rada powiatu powołuje pełnomocnika do spraw rodziny. Funkcję powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie. 2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny.";"; |
Poprawka sen.D.Kempki poparta przez mniejszość komisji |
145. |
w art. 65 pkt 24 otrzymuje brzmienie: "24) art. 48 otrzymuje brzmienie: "Art. 48. 1. W powiecie tworzy się funkcję pełnomocnika do spraw rodziny, którą pełni kierownik powiatowego centrum pomocy rodzinie. 2. Do zadań powiatowego pełnomocnika do spraw rodziny należy inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz kształtowania i realizacji polityki państwa wobec rodziny, w szczególności:
3. Realizacja zadań, o których mowa w ust. 2, odbywa się w szczególności przez:
4. Powiatowy pełnomocnik do spraw rodziny przedstawia radzie powiatu analizy i wnioski w zakresie swojego działania.";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez mniejszość komisji |
146. |
w art. 65 w pkt 27 skreśla się art. 55d; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 147 wyklucza głosowanie poprawki nr 148. |
||
147. |
w art. 65 w pkt 27, art. 55 f otrzymuje brzmienie: "Art. 55f. Do czasu wprowadzenia indywidualnego świadczenia na pokrycie kosztów utrzymania w domu pomocy społecznej, powiaty otrzymują z budżetu państwa dotację na pomoc społeczną, uwzględniającą liczbę miejsc w prowadzonych domach pomocy społecznej. Algorytm dotacji określa minister właściwy do spraw zabezpieczenia społeczn ego w drodze rozporządzenia wydanego po zasięgnięciu opinii strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego."; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
148. |
w art. 65 w pkt 27, w art. 55f:
"2. Powiat może otrzymać dotację z budżetu państwa na realizację innych zadań z zakresu pomocy społecznej, o których mowa w art. 10a."; |
Poprawka sen.E.Płonki |
149. |
w art. 65 w pkt 28 wyrazy "w art. 20 w ust. 1, 4, 5, 6 i 7 pkt 1, 2, 3 oraz w ust. 3 i 7 w pkt 4 oraz w ust. 8" zastępuje się wyrazami "w art. 20 w ust. 1, 3, 4, 5, 6, 7 w pkt 1, 2, 3 i 4, w ust. 8 oraz w art. 35 w ust. 5"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
150. |
w art. 68 przed pkt 1 dodaje się pkt ) w brzmieni u:" ) w art. 1 w ust. 2 wyraz "państwowej" zastępuje się wyrazem "rządowej";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
151. |
w art. 68 w pkt 2 skreśla się wyrazy "z tym że przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego powinno być co najmniej trzech,"; |
Poprawka sen.E.Wittbrodta poparta przez komisję |
152. |
w art. 68 po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu: "3) w art. 14 w ust. 2 w pkt 4 wyrazy "organów administracji państwowej, rządowej lub organów samorządu terytorialnego" zastępuje się wyrazami "organów administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego";";
|
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
153. |
w art. 70 w pkt 1, w art. 73 w ust. 1 skreśla się pkt 3; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
154. |
w art. 73 w lit. a), ust. 2 otrzymuje brzmienie: "2. Minister właściwy do spraw zdrowia określa, w drodze rozporządzenia, zasady ustalania wysokości opłat za pobyt w sanatorium uzdrowiskowym, uwzględniając sezonowość i standard usług."; |
Poprawka sen.A.Struzika poparta przez komisję |
155. |
w art. 73 skreśla się lit. b); |
Poprawka sen.A.Struzika |
156. |
w art. 74 przed pkt 1 dodaje się nowy pkt ...) w brzmieniu: ...) w art. 7 wyrazy "Ministra - Szefa Urzędu Rady Ministrów" zastępuje się wyrazami "ministra właściwego do spraw religijnych"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
157. |
w art. 75 w pkt 3, art. 3 otrzymuje brzmienie: "Art. 3. 1. Organami Inspekcji Ochrony Środowiska są:
2. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska jest kierownikiem inspekcji wojewódzkiej, w rozumieniu przepisów o administracji rządowej w województwie."; |
Poprawka sen.W.Pietrzaka poparta przez mniejszość komisji |
158. |
w art. 75 w pkt 4 dodaje się lit. a 1 ) w brzmieniu:"a1 ) ust. 4 otrzymuje brzmienie: "4. Zastępcę Głównego Inspektora Ochrony Środowiska powołuje i odwołuje Minister Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa na wniosek Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.","; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: poprawki nr 159 i 163 należy głosować łącznie; przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek nr 160, 161 i 162. |
||
159. |
w art. 75 w pkt 5 w lit. a), w ust. 2 wyrazy "wojewoda w porozumieniu z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska" zastępuje się wyrazami "minister właściwy do spraw środowiska w uzgodnieniu z właściwym wojewodą"; |
Poprawka sen. J.Okrzesika i sen. J.Sauka poparta przez komisję |
Uwaga: poprawki nr 160 i 162 należy głosować łącznie; przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 161. |
||
160. |
w art. 75 w pkt 5 w lit. a), w ust. 2 wyrazy "wojewoda w porozumieniu z Głównym Inspektorem Ochrony Środowiska" zastępuje się wyrazami "minister właściwy do spraw środowiska w uzgodnieniu z właściwym wojewodą"; |
Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M. Waszkowiaka |
161. |
w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a 1 ) w brzmieniu:"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu: "3a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje wojewoda na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.","; |
Poprawka KSTAP |
162. |
w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a 1 ) w brzmieniu:"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu: "3a. Zastępców wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.","; |
Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M. Waszkowiaka |
163. |
w art. 75 w pkt 5 dodaje się lit. a 1 ) w brzmieniu:"a1 ) dodaje się ust. 3a w brzmieniu: "3a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska powołuje i odwołuje Główny Inspektor Ochrony Środowiska na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.","; |
Poprawka sen.J.Okrzesika i sen.J.Sauka poparta przez komisję |
164. |
w art. 75 w pkt 5 lit. b) otrzymuje brzmienie: "b) dodaje się ust. 4 - 7 w brzmieniu: "4. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska działające na obszarach województw istniejących w dniu 31 grudnia 1998 r., z dniem 1 stycznia 1999 r. stają się delegaturami wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska, właściwych ze względu na położenie delegatury. 5. Pracowników, mienie i środki finansowe wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska przekształconych w delegatury, z dniem 1 stycznia 1999 r. przejmują wojewódzcy inspektorzy ochrony środowiska właściwi ze względu na położenie delegatury. 6. Wojewoda, na wniosek wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska może tworzyć inne niż określone w ust. 4 delegatury wojewódzkiego inspektoratu ochrony środowiska. Kierownik delegatury może, z upoważnienia wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska, prowadzić sprawy i wydawać na terenie swojego działania decyzje administracyjne. 7. Minister właściwy do spraw środowiska w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, określi, w drodze rozporządzenia, zasady organizacji wojewódzkich inspektoratów ochrony środowiska oraz ich delegatur.";"; |
Poprawka sen.W.Pietrzaka i sen.M. Waszkowiaka poparta przez mniejszość komisji |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 165 wyklucza głosowanie poprawek nr 166 i 167. |
||
165. |
w art. 75 pkt 8 otrzymuje brzmienie: "8) dodaje się art. 8a i 8b w brzmieniu:"Art. 8a. 1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala ogólne kierunki działania organów Inspekcji lub - w przypadku nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w zakresie należącym do właściwości Inspekcji Ochrony Środowiska - szczegółowe zasady postępowania inspektorów, a także zasady ich współdziałania z innymi organami administracji publicznej. 2. Rada powiatu i sejmik województwa przynajmniej raz na rok rozpatrują informacje właściwego inspektora o stanie środowiska na obszarze powiatu lub województwa. Na żądanie właściwej rady gminy, rady powiatu lub sejmiku województwa informację taką właściwy inspektor ochrony środowiska obowiązany jest składać w każdym czasie. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska informuje zarząd powiatu i zarząd województwa o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla danego terenu.3. W związku z przedłożoną informacją, o której mowa w ust. 2, radzie powiatu służy prawo do określania, w drodze uchwały, kierunków działania właściwego organu Inspekcji Ochrony Środowiska, w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony środowiska. 4. W przypadkach bezpośredniego zagrożenia środowiska starosta, wójt, burmistrz (prezydent miasta) może wydać właściwemu organowi inspekcji ochrony środowiska polecenie podjęcia działań zmierzających do usunięcia tego zagrożenia. 5. Uchwała podjęta na podstawie ust. 3 lub polecenie wydane na podstawie ust. 4 nie mogą dotyczyć wykonania konkretnych czynności służbowych ani określać sposobu wykonania zadania przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska, lecz powinny ustalać przedmiot działania lub wskazywać stan niezgodny z prawem, o którego usunięcie chodzi. 6. Organ jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie informuje wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęciu uchwały lub wydaniu polecenia, o których mowa w ust. 3 - 5. Art. 8b. 1. Starosta, wójt, burmistrz (prezydent miasta) ponoszą wyłączną odpowiedzialność za treść polecenia wydanego na podstawie art. 8a ust. 4. 2. Polecenie przekazane ustnie wymaga potwierdzenia na piśmie. 3. Polecenie podlega niezwłocznemu wykonaniu. Właściwy wojewódzki inspektor ochrony środowiska natychmiast przedkłada sprawę Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska, jeżeli nie jest w stanie wykonać polecenia albo jeżeli polecenie narusza prawo. 4. Polecenie naruszające prawo jest nieważne. O ważności polecenia rozstrzyga wojewoda.";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 166 wyklucza głosowanie poprawki nr 167. |
||
166. |
w art. 75 art. 8a otrzymuje brzmienie: "Art. 8a. 1. Główny Inspektor Ochrony Środowiska ustala ogólne kierunki działania organów Inspekcji lub - w przypadku nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w zakresie należącym do właściwości Inspekcji Ochrony Środowiska - szczegółowe zasady postępowania inspektorów, a także zasady ich współdziałania z innymi organami administracji publicznej. 2. Rada powiatu i sejmik województwa przynajmniej raz na rok rozpatrują informacje właściwego inspektora o stanie środowiska na obszarze powiatu lub województwa. Na żądanie właściwej rady gminy, rady powiatu lub sejmiku województwa informację taką właściwy inspektor ochrony środowiska obowiązany jest składać w każdym czasie. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska informuje zarząd powiatu i zarząd województwa o wynika ch kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla danego terenu.3. W związku z przedłożoną informacją, o której mowa w ust. 2, radzie powiatu służy prawo do określania, w drodze uchwały, kierunków działania właściwego organu Inspekcji Ochrony Środowiska, w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony środowiska. 4. Uchwała podjęta na podstawie ust. 3 nie może dotyczyć wykonania konkretnych czynności służbowych ani określać sposobu wykonania zadania przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska, lecz powinna ustalać przedmiot działania lub wskazywać stan niezgodny z prawem, o którego usunięcie chodzi. 5. Organ jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie informuje wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęciu uchwały, o której mowa w ust. 3 i 4 ."; |
Poprawka sen.M. Waszkowiaka |
167. |
w art. 75 w pkt 8, w art. 8a w ust. 1 w pkt 5 po wyrazie "publicznej" dodaje się wyrazy " , w tym z organami jednostek samorządu terytorialnego"; |
Poprawka sen.A. Mazurkiewicza |
168. |
w art. 75 w pkt 9 przed lit. a) dodaje się lit. ...) w brzmieniu: "...) w ust. 1 skreśla się wyraz "Państwową","; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
169. |
w art. 76 w pkt 6, w art. 14:
|
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
170. |
w art. 76 w pkt 6, w art. 14 w ust. 6 skreśla się wyraz "szczegółowe; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
171. |
w art. 76 w pkt 11, w art. 21b:
"5) ustalanie planów ratowniczych obszaru powiatu, 6) usuwanie skutków innych miejscowych zagrożeń."; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: poprawki nr 172 lit.a) i b) można głosować oddzielnie. |
||
172. |
w art. 77:
|
Poprawka sen.G.Ferenc poparta przez komisję |
173. |
w art. 78 w pkt 1, w art. 8 w ust. 1 w zdaniu wstępnym po wyrazie "utworzony" dodaje się wyrazy "i prowadzony"; |
Poprawka sen.A.Struzika poparta przez komisję |
174. |
w art. 78 w pkt 1, w art. 8 w ust. 1 w pkt 2 wyrazy "w przypadkach określonych w ustawie o Inspekcji Sanitarnej" zastępuje się wyrazami "w przypadkach określonych w odrębnych ustawach"; |
Poprawka sen.A.Struzika |
175. |
w art. 78 w pkt 6, w art. 45 w ust. 1 w pkt 1 lit. b) otrzymuje brzmienie: "b) przedstawiciel wyłoniony przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego - w zakładzie utworzonym przez organ gminy, powiatu lub samorządu województwa,"; |
Poprawka sen.A.Struzika poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 176 czyni bezprzedmiotowym głosowanie poprawki nr 177 i 178 oraz wyklucza głosowanie poprawek nr 179, 180 i 182. |
||
176. |
w art. 80 i w art. 127 w pkt 8 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Inspekcja Farmaceutyczna" i "inspektorzy farmaceutyczni" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Państwowy Nadzór Farmaceutyczny" i "inspektorzy nadzoru farmaceutycznego"; |
Poprawka sen.A.Struzika |
Uwaga: poprawki nr 177 i 178 należy głosować łącznie; przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawek nr 179, 180 i 182. |
||
177. |
w art. 80 i w art. 127 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Inspekcja Farmaceutyczna" i "Główny Inspektor Farmaceutyczny" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Państwowy Nadzór Farmac eutyczny" i "Krajowy Inspektor Farmaceutyczny"; |
Poprawka sen.M.Cichosza |
178. |
w art. 80 skreśla się pkt 1,3,6 i 7; |
Poprawka sen.M.Cichosza |
Uwaga: poprawki nr 179, 180 i 182 należy głosować łącznie. |
||
179. |
w art. 80 pkt 3 otrzymuje brzmienie: "3) w art. 41 w pkt 2 oraz w art. 45 w ust. 2 wyrazy "państwowego nadzoru farmaceutycznego" zastępuje się wyrazami "Inspekcji Farmaceutycznej"; |
Poprawka sen.M. Świątkowskiego poparta przez komisję |
180. |
w art. 80 dodaje się pkt 4a w brzmieniu: "4a) w tytule rozdziału 6, w art. 50 oraz w art. 52 użyte w różnych przypadkach wyrazy "Państwowy Nadzór Farmaceutyczny" zastępuje się użytymi w odpowiednich przypadkach wyrazami "Inspekcja Farmaceutyczna";
|
Poprawka sen.M. Świątkowskiego poparta przez komisję |
181. |
w art. 80 w pkt 5, w art. 51 w pkt 7 wyrazy "odurzającymi i psychotropowymi" zastępuje się wyrazami "odurzającymi, psychotropowymi i prekursorami"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
182. |
w art. 80 w pkt 7 po wyrazach "w ust. 2" dodaje się wyrazy "oraz w art. 69"; |
Poprawka sen.M. Świątkowskiego poparta przez komisję |
183. |
w art. 80 w pkt 9, w art. 55 w ust. 1 wyrazy "w porozumieniu z Głównym Inspektorem Farmaceutycznym" zastępuje się wyrazami "na wniosek Głównego Inspektora Farmaceutycznego"; |
Poprawka sen.A.Struzika |
184. |
w art. 80 w pkt 9, w art. 55 dodaje się ust. 1a w brzmieniu: "1a. Zastępcę wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego powołuje i odwołuje wojewoda na wniosek wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego.";
|
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
Uwaga: przyjęcie poprawki nr 185 wyklucza głosowanie poprawki nr 186. |
||
185. |
w art. 80 w pkt 11, art. 57 otrzymuje brzmienie: "Art. 57.1. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny kieruje wojewódzkim inspektoratem inspekcji farmaceutycznej. 2. Przy wojewódzkim inspektorze farmaceutycznym może działać laboratorium kontroli jakości leków, prowadzone w formie zakładu budżetowego."; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
186. |
w art. 80 w pkt 11, art. 57 otrzymuje brzmienie: "Art. 57.1. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny kieruje wojewódzkim inspektoratem inspekcji farmaceutycznej. 2. Przy wojewódzkim inspektorze farmaceutycznym może działać laboratorium kontroli jakości leków, prowadzone w formie zakładu budżetowego. 3. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia, zadania, organizację i terytorialny zakres działania laboratorium kontroli jakości leków, a także wymagane kwalifikacje pracowników."; |
Poprawka sen.A.Struzika |
Uwaga: poprawki nr 187 i 188 należy głosować łącznie. |
||
187. |
w art. 81 dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "2a) w art. 6 w pkt 2 przecinek zastępuje się kropką i skreśla się pkt 3;"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
188. |
w art. 81 pkt 4 otrzymuje brzmienie: "4) w art. 9 skreśla się ust. 1 i oznaczenie ust. 2;"; |
Poprawka KSTAP poparta przez komisję |
189. |
w art. 81 w pkt 6 dodaje się lit. a 1) w brzmieniu:"a1) dodaje się ust. 3a w brzmieniu: "3a. Wojewoda w uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska może znieść ochronę rezerwatową.";"; |
Poprawka KSTAP poparta przez k omisję |
Uwaga: poprawki nr 190 i 335 należy głosować łącznie; przyjęcie tych poprawek wyklucza głosowanie poprawki nr 191. |
||
190. |
art. 82 otrzymuje brzmienie: "Art. 82. W ustawie z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchom ościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z 1995 r. Nr 57, poz. 229, Nr 101, poz. 504, z 1996 r. Nr 59, poz. 268, Nr 106, poz. 496 i Nr 156, poz. 775 oraz z 1997 r. Nr 54, poz. 439 i Nr 79, poz. 484) wprowadza się następujące zmiany:1) tytuł rozdziału 1 otrzymuje brzmienie: "Regionalne agencje własności rolnej Skarbu Państwa", 2) użyty w art. 5 ust. 2 i 3, w art. 6 w zdaniu wstępnym, w art. 12 w ust. 2-6, w art. 13 dwukrotnie, w art. 14 w ust. 2 i 3, w ust. 3a dwukrotnie i 3b dwukrotnie oraz w ust. 5, w art. 15 w ust. 1 w zdaniu wstępnym i w pkt 3 oraz w ust. 2 i 3, w art. 16 w ust. 1, w art. 17 w ust. 1, w art. 17a w ust. 1 dwukrotnie, w ust. 2 i 4, w art. 17b w ust. 1 i 3 dwukrotnie, w art. 18, w art. 19, w art.20 w ust. 1 i w ust. 2 w zdaniu ws 3) art. 3 i 4 otrzymują brzmienie: "Art. 3. 1. Tworzy się regionalne agencje własności rolnej Skarb 2. Regionalne agencje są wojewódzkimi osobami prawnymi. 3. Zwierzchni nadzór nad regionalną agencją sprawuje właściwy ter ytorialnie sejmik województwa.4. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzen ia, siedziby i zasięg terytorialny regionalnych agencji własności rolnej Skarbu Państwa uwzględniając granice województw ustalone na dzień 1 stycznia 1999 r.Art. 4. 1. Sejmik województwa może, za zgodą ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, na wniosek zarządu województwa, zl ikwidować regionalną agencję.2. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa może uzależnić wyrażenie zgody od rozwiązania, przed likwidacją regionalnej agencji, stosunku powiernictwa, o którym mowa w art. 5, w odniesieniu do mienia Skarbu Państwa, którego przedmiotem są poszczególne nieruchomości. 3. Rozwiązanie stosunku powiernictwa następuje w drodze um owy zawartej w formie aktu notarialnego pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez właściwego ze względu na położenie nieruchomości wojewodę a regionalną agencją; w braku odmiennych postanowień w tej umowie, Skarb Państwa przejmuje mienie wraz z obciążeniami.4. Likwidacja regionalnej agencji następuje z dniem ogłoszenia uchwały w tej sprawie w wojewódzkim dzienniku urzędowym; z tym dniem następuje przejęcie jej praw i obowiązków przez województwo. Mienie powierzone przez Skarb Państwa regi onalnej agencji staje z chwilą jej likwidacji mieniem województwa.5. Ograniczenia egzekucji należności przypadających od agencji przewidziane w art. 14 ust. 3a i zakaz potrącenia z art. 14 ust. 3b nie mają zastosowania do egzekucji należności przejętych przez województwo; odpowiedzialność województwa ogran icza się jednak do wysokości wartości przejmowanych praw majątkowych ustalonych według stanu z chwili przejęcia, a według cen z chwili zapłaty.";4) w art. 5: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: "1. Skarb Państwa powierza regionalnym agencjom wykonywanie prawa własności i innych praw majątkowych w stosunku do nieruchomości, o których mowa w art. 1 i 2.",b) ust. 4 otrzymuje brzmienie: "4. Własność i inne prawa majątkowe nabyte przez regionalne agencje na potrzeby funkcjonowania ich organów stanowią mienie tych agencji.", c) dodaje się ust. 5 w brzmieniu: "5. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa może, w drodze decyzji, rozwiązać stosunek powiernictwa, o którym mowa w ust. 1, jeżeli mienie powierzone jest niezbędne do zaspokojenia zobowiązań Skarbu Państwa, do zwrotu tego mienia osobom uprawnionym. Przejęcie mienia od regionalnej agencji następuje wraz z obciążeniami."; 5) w art. 6 po wyrazach "z polityki państwa" dodaje się wyrazy "oraz ze strategii rozwoju województwa"; 6) art. 7-10 otrzymują brzmienie: "Art. 7. 1. Regionalne agencje działają na podstawie niniejszej ustawy oraz statutów nadawanych przez zarządy województw. 2. Statuty regionalnych agencji regulują w szczególności zasięg terytorialny ich działania, zasady gospodarki finansowej, system kontroli wewnętrznej, organizację biura prezesa oraz zasady udzielania pełnomocnictw. 3. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa określi, w drodze rozporządzenia, zasady, którym winny odpowiadać statuty regionalnych agencji. Art. 8. Organami regionalnej agencji są: 1) prezes, 2) rada nadzorcza. Art. 9. 1. Prezes regionalnej agencji jest powoływany i odwoływany przez sejmik województwa na wniosek zarządu woj ewództwa. Z wnioskiem o powołanie lub odwołanie prezesa może wystąpić także minister właściwy do spraw Skarbu Państwa.2. Prezes kieruje regionalną agencją i reprezentuje ją na zewnątrz. 3. Jeżeli sejmik województwa nie powoła prezesa regionalnej agencji na dwóch kolejnych posiedzeniach po odwołaniu jego poprzednika, minister właściwy do spraw Skarbu Państwa ustanowi zarządcę tymczasowego. Zarządca tymczasowy ki eruje agencją do czasu powołania prezesa przez sejmik województwa.4. Prezes regionalnej agencji składa do końca kwietnia sejmikowi województwa oraz ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa roczne sprawozdanie z jej działalności. 5. Minister właściwy do spraw Skarbu Państwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa określi, w drodze rozporządzenia, wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 4 ustalający minimum jego treści. Art. 10. 1. Rady nadzorcze składają się z przewodniczącego i sześciu członków. 2. Kadencja rad nadzorczych trwa trzy lata. 3. Przewodniczącego rady nadzorczej oraz jej członków powołuje i odwołuje sejmik województwa. 4. Kandydaci do rad nadzorczych mogą być zgłaszani przez ra dnych wojewódzkich, związki zawodowe rolników, organizacje społeczno-zawodowe rolników, rolnicze związki spółdzielcze oraz organizacje pracodawców rolnych o zasięgu krajowym i wojewódzkim. Marszałek województwa wzywa uprawnionych do zgłoszenia kandydatur.5. Jeżeli sejmik województwa nie dokona wyboru rady nadzorczej na kolejnych dwóch posiedzeniach po upływie jej kadencji lub nie uzupełni jej składu po wygaśnięciu z innych przyczyn mandatu jej członka, minister właściwy do spraw Skarbu Państwa wyznaczy skład rady nadzorczej lub dokona jego uzupeł nienia.6. Rady nadzorcze wykonują stały nadzór we wszystkich dziedzinach działalności regionalnych agencji, a w szczególności:1) oceniają efektywność i zgodność gospodarowania mieniem Skarbu Państwa z zasadami wynikającymi z polityki państwa oraz strategii rozwoju województwa, w szczególności w z 2) opiniują roczne plany finansowe, o których mowa w art. 21, 3) badają i oceniają raporty z działalności regionalnych agencji oraz ich sprawozdania finansowe,4) podejmują uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania fina nsowego i udzielenia skwitowania prezesom regionalnych agencji z wykonania obowiązków w poprzednim roku.7. Rady nadzorcze wykonują swoje czynności na posiedzeniach przy obecności co najmniej połowy ustawowego składu praw idłowo powiadomionych członków. Do czynności nadzorczych przygotowujących posiedzenie rady przewodniczący może wyznaczyć poszczególnych członków. Członkowie rad nadzorczych mogą żądać od prezesów i pracowników regionalnych agencji informacji i wyjaśnień oraz badać dokumenty.8. Rady nadzorcze przedstawiają swoje opinie sejmikowi województwa, ministrowi właściwemu do spraw Skarbu Państwa oraz ministrowi właściwemu do spraw rolnictwa. Uchwały w sprawie zatwierdzania rocznego sprawozdania finansowego i udzielania skwitowania prezesom regionalnych agencji z wykonania obowiązków w poprzednim roku przedstawiane są sejmikowi województwa łącznie ze sprawozdaniem, o którym mowa w art. 9 ust. 4. 9. Nie udzielenie przez radę nadzorczą skwitowania prezesowi jest równoznaczne ze złożeniem wniosku o odwołanie prezesa. 10. Szczegółowy zakres i tryb działania rad nadzorczych określają statuty, o których mowa w art. 7 ust. 1."; 7) skreśla się art. 11; 8) użyty w art. 17b w ust. 3, w art. 21, w art. 24 w ust. 4a, w art. 31 w ust. 4, w art. 35 w ust. 1, 2 i 7, w art. 36 w ust. 1 w zdaniu wstępnym, w art. 38a w ust. 6, w art. 39a w ust. 2, w art. 45 w ust. 2, w art. 48 w ust. 3 w różnym przypadku wyraz "Prezes" zastępuje się użytym w odpowie dnim przypadku wyrazem "prezes";9) tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie: "Gospodarka finansowa regionalnej agencji";
a) w ust. 4 wyrazy "rejonowy organ administracji ogólnej" zastępuje się wyrazami "starosta wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej"; b) ust. 5 otrzymuje brzmienie: "5. Nieruchomości wchodzące w skład Zasobu regionalna agencja przekazuje w drodze umowy, nieodpłatnie, na własność je dnostkom samorządu terytorialnego, Polskiej Akademii Nauk, państwowej szkole wyższej lub jednostce badawczo-rozwojowej, jeżeli jest to konieczne do wykonywania zadan tych jednostek, w tym przede wszystkim zadan publicznych. Jeżeli o nabycie tej samej nieruchomości wnioskować będzie więcej niż jedna osoba, pierwszeństwo nabycia przysługuje gminie, a w następnej kolejności powiatowi i samorządowi województwa. Przejęcie nieruchomości następuje wraz z obciążeniami, które powinny być wymienione w umowie o przekazaniu; przepis art. 4 ust. 5 stosuje się odpowiednio."; |
Poprawka sen.J.Okrzesika |
Poprzednia część druku nr 98 Z, następna część druku nr 98 Z